Pom en Sandy maken ruzie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
rick92
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2021 21:36

Pom en Sandy maken ruzie

Bericht door rick92 »

goedendag,

ik heb wat vraagjes en problemen en wellicht dat ik hier wat tips kan krijgen.
ik heb sandy van een jaar of 6 nu ongveer 3 jaar in huis, deze heb ik overgenomen van iemand die er slecht voor zorgde en ze was ook erg schuw en had al een aantal trauma's waaronder politie invallen etc.
koste wat tijd maar nu is ze een enorme knuffelkont en ligt het liefst 24/7 bij je.
het is een binnenkat en is ook geen andere katten gewend behalve achter het raam wat ze erg interessant vind.

nu heb ik ongeveer 4 weken geleden pom gered. zijn baasje was helaas overleden en liep al enige tijd in de kou over een camping heen, ook was deze aangevallen en is zijn oog beschadigd. dit zijn we aan het behandelen en gaat gelukkig erg goed. ik heb hem toen mee naar huis genomen en meteen voelde die zich thuis in ze kamer en eet lekker en geniet van de warmte en aandacht, erg speels en soms lijkt het alsof ze prof voetballer wilt worden.
pom is ongeveer 1 a 2 jaar schat de dierenarts. pom is wel andere katten gewend.

maar nu komt het probleem.
ik ben begonnen met pom een eigen kamer zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen.
die zit nu nog steeds in zijn eigen kamer. nu ben ik langzaam begonnen deze week met de ontmoeting.
maar sandy blijft blazen en rent zo af en toe op de af maar luistert best goed als ik de tegenhou.

- eten op een klein afstandje met elkaar is prima
- kleedjes ruilen voor de geur is geen probleem.
- pom ze reismand naar beneden en sandy gaat er gewoon in liggen.
- pom beneden en sandy boven, en dan weer terug voor de geuren van elkaar is ook geen probleem.

maar als pom op de kamer zit blijft sandy blazen onder de deur door.
zodra het eten op is en er geen afleiding is blijft sandy flink blazen, vandaag liep pom de woonkamer in en vloog sandy erop af ik kon sandy tegenhouden en heb ze gelijk weer uit elkaar gehaald. daarna heb ik ze eten gegeven met ertussen een hordeur dus ruiken en zien elkaar maar kunnen niks.
eten ging prima maar na het eten sandy weer flink blazen.
het rare is ook dat sandy gewoon met de rug ernaartoe zit en zich gewoon gaat wassen.

maar wat moet ik nu doen? ben ik zelf te bang? en moet ik maar is op ze beloop laten? natuurlijk wel erbij blijven.
ik heb het vermoeden dat sandy gewoon erg bang is en het heel eng vind. zodra ze uit elkaar zijn is het ook weer rustig en komt sandy ook weer gewoon bij je liggen.

iemand tips wat ik nu moet of kan doen?

bedankt alvast
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pom en Sandy maken ruzie

Bericht door Anne »

Wat ontzettend fijn dat je Pom hebt opgenomen en deze nu een warm mandje bij jou heeft gevonden
Als ik jouw verhaal zo lees ben je al ontzettend goed bezig
Ik vermoed dat je wat meer geduld moet hebben omdat Sandy al zo lang alleen heeft gewoond moet zij nog ontzettend wennen
Ik zou vooral zo doorgaan zoals je nu al doet en het wat meer tijd geven
Misschien hebben anderen nog tips
Hoe gaat het ondertussen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie