Goed of slecht? Intro kitten aan poes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Toyuvi
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2020 09:23

Re: Goed of slecht? Intro kitten aan poes

Bericht door Toyuvi »

Hoi Erik, bedankt voor je verhaal er zitten zeker bekende punten in! Achteraf was de langzame intro misschien soepeler gelopen maar in the end is ook alles goed gekomen. Die rust kamer is zeker een goed idee denk ik. Die hebben wij voor Ivy ook ingericht mocht ze daar behoefte aan hebben.

Ik ben er ook achtergekomen (aldoende leert men 😉) dat nu het gewoon bij elkaar zetten werkt. Ik heb zelf de signalen van Ivy leren te accepteren, dus blazen grommen etc en dat lijkt ook te helpen voor Yuki. Dus niet meer hele tijd stapje terug zoals het advies van een therapeut zou zijn. Yuki lijkt al meer respect te hebben voor Ivy en ze kunnen nu ook allebei relaxed liggen en slapen als ze allebei in de woonkamer zijn. Een hele winst dus! Ik merk dat Ivy het meer geaccepteerd lijkt te hebben dat hij er is. Ze doet eigenlijk gewoon haar ding (lekker rollen over het tapijt, krabpaal etc.) en gaat niet meer angstig vanuit een hoekje zitten kijken. Ze zitten nu als wij thuis zijn, en dat is nu veel, constant bij elkaar. Dit gaat goed! Ik betrapte gister Ivy op het initiëren van het verstop spelletje ( dus om het hoekje wachten tot de ander aan komt lopen) richting Yuki. Toen was ik blij!! In een week tijd dus veel vooruitgang geboekt.

Bedankt voor de bevestiging allemaal. Dit heeft mij zeker geholpen. Als je zoveel om je beestjes geeft ga je je al snel zorgen maken 😛 je wilt alles graag goed doen.

Voor nu gaan we zo door en gaan we zien of ze closer gaan worden.
Plaats reactie