Help

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Cerna

Re: Help

Bericht door Cerna »

Nee hoor, echt niet egoïstisch :smile:

Dus eigenlijk moet het zelfvertrouwen van Saar opgekrikt worden. De Huisdierendokter heeft Destress en Medpets verkoopt Feelings Control. Beide natuurlijk tijdelijke hulpmiddelen, maar misschien net genoeg om Saar weer wat zekerder van zichzelf te maken.

Ik ken de middeltjes niet, maar Destress wordt hier wel eens vaker geadviseerd.

https://www.huisdierendokter.nl/karakter.html

https://www.medpets.nl/feelings+control ... %20control
Cerna

Re: Help

Bericht door Cerna »

Ik zie nu dat je de herplaatsing hebt afgezegd (was al bezig met mijn bericht, maar moest eerst eten).
Ik kan me het voorstellen want het is zo ingrijpend en zo verdrietig.
kittentjes

Re: Help

Bericht door kittentjes »

Bedankt Annet, ik heb zelf zylkene even gegeven en hills destress. Ook feliway. Die laatste hielp helemaal niet. Zylkene was bijna op dus niet lang genoeg geprobeerd die kan ik nog proberen. Voordeel daarvan is dat ze het lust en als poeder gegeven kan worden. Pillen geven ook weer stress want dat vind ze niet leuk en dan wordt het elke keer strijd.



Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5145
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Help

Bericht door Synemios »

Wat hartverscheurend zeg, ik hoop zo dat er toch een oplossing komt.
Ik vind je helemaal niet egoïstisch, juist niet.

Ik ben het wel met je eens dat het een vage wereld is wat gedragstherapeuten betreft.
Er zijn er ook nogal wat die zichzelf dat noemen en dat echt niet zijn, omdat het geen beschermde titel is.

Aan de andere kant zijn er ook al veel mensen geholpen juist door goede gedragstherapeuten.
Rik noemde al Jackson Galaxy, hij heeft een facebook pagina ook.

Mocht je toch een therapeut thuis willen of willen mailen voor advies.

Dan staat hier in ieder geval wat info waar op te letten:

https://www.licg.nl/katten/gedragsthera ... -therapeut

Zylkene werkt bij de ene kat wel en bij de ander niet en er is ook nog Telizen.
Maar dat is altijd even zoeken.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
kittentjes

Re: Help

Bericht door kittentjes »

Rik schreef: Dat is op dit moment natuurlijk gewoon echt onzekerheid bij haar. Ze vertrouwd het gewoon niet, is onzeker over wat Siep nu weer gaat doen (of kan gaan duren) en blaast dan dus. Stress van haar kant dus. Dat kan alleen goedgekomen als zij weer wat meer zekerheid krijgt. Dat is dus wat hier juist wel goed gaat.

Overigens wel logisch dat, ondanks dat het ook aan Saar kan liggen, Siep degene is die je zou herplaatsen. Hij heeft denk ik ook de beste kans goed terecht te komen en dat ook sneller te accepteren. Heel begrijpelijk. (Ik had hem al zien staan)

Dan toch nog zelf (andere) dingen proberen. Het hoeft dus ook niet echt het gedrag van Siep te zijn maar ook het (slachtoffers-)gedrag van Saar. Ik had op de videos van Jackson wel vaker gezien hoe je kon proberen Saar meer vertrouwen te geven. Vooral vluchtwegen en van hogerop neer kunnen kijken. Daar gaf zo'n onderdrukte poes op een gegeven moment ook een jets aan de bullies (wat goed hielp).
Ja ik kijk ook graag naar jackson galaxy. Ze kan op zich alle kanten op hier, ze gaat beneden juist altijd graag onder de kast of achter een mandje. Toen ze ziek was lag ze ook steeds in de krabton. Kennelijk voelt ze zich in zulke ruimtes veiliger.
Boven slaapt ze wel graag bovenin de grote krabpaal in het mandje, maar ook hier kan ze over een hoge plank of in het hoge raammandje maar met echt vluchten duikt ze daar achter de slaapbank. Ze is dus niet per se van de hoge plekken opzoeken qua vluchtroute.



Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

kittentjes

Re: Help

Bericht door kittentjes »

Synemios schreef:Wat hartverscheurend zeg, ik hoop zo dat er toch een oplossing komt.
Ik vind je helemaal niet egoïstisch, juist niet.

Ik ben het wel met je eens dat het een vage wereld is wat gedragstherapeuten betreft.
Er zijn er ook nogal wat die zichzelf dat noemen en dat echt niet zijn, omdat het geen beschermde titel is.

Aan de andere kant zijn er ook al veel mensen geholpen juist door goede gedragstherapeuten.
Rik noemde al Jackson Galaxy, hij heeft een facebook pagina ook.

Mocht je toch een therapeut thuis willen of willen mailen voor advies.

Dan staat hier in ieder geval wat info waar op te letten:

https://www.licg.nl/katten/gedragsthera ... -therapeut

Zylkene werkt bij de ene kat wel en bij de ander niet en er is ook nog Telizen.
Maar dat is altijd even zoeken.
Lief dank je wel.
Ik kijk ook vaak op die fb pagina vindt hem altijd geweldig.
Als hij hier even zou kunnen kijkenAfbeelding



Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5145
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Help

Bericht door Synemios »

Ja dat zou geweldig zijn.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help

Bericht door Rik »

Ja, maar door te vluchten onder/achter die schuilplaats manoeuvreert ze zich precies in die slachtoffers positie. Dat zag je in die filmpjes ook. Ze moet het zelfvertrouwen krijgen door op die superieure posities te gaan zitten. Maar het zal dus moeilijk zijn om dat voor elkaar te krijgen. Ik zou eens terug moeten kijken welke uitzendingen dat ook alweer waren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help

Bericht door nellebel »

ik snap je twijfel hoor. hier ongeveer hetzelfde als bij rik. met momenten, maar vluchtmogelijkheden (guusje klimt graag hoog en gijs niet) en ook momenten dat het anders gaat. en dat je Saar zou houden vind ik logisch, zij was er ook het eerst. zou nu wel met je DA gaan overleggen naar mogelijkheden, want als het sproeien gaat beginnen moet er duidelijk wel iets gaan veranderen, anders word herplaatsen er straks ook niet makkelijker op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help

Bericht door Anne »

kittentjes schreef: 07 okt 2020 20:19 Bedankt Annet, ik heb zelf zylkene even gegeven en hills destress. Ook feliway. Die laatste hielp helemaal niet. Zylkene was bijna op dus niet lang genoeg geprobeerd die kan ik nog proberen. Voordeel daarvan is dat ze het lust en als poeder gegeven kan worden. Pillen geven ook weer stress want dat vind ze niet leuk en dan wordt het elke keer strijd.



Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Ik heb voor Happysstress sproeien ook zylkene geprobeerd maar dat hielp niet voldoende
Op desstress van de huisdierendokter doet hij het echter heel goed
Hij is veel losser geworden, miauwt ineens openlijk (wat hij nooit heeft gedaan) en durft veel meer om aandacht te vragen en het sproeien is gestopt

Ik kan me voorstellen dat je Saar liever niet wegdoet en Siep ook niet
Ik zou er slapeloze nachten van hebben

Ik zie nu dat je liever geen pillen geeft. Je zou de pil kunnen vergruizen dat wordt het een poeder, net zoals de zylkene,maar ik weet niet of het geur en smaakloos is :???:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kittentjes

Re: Help

Bericht door kittentjes »

Iemand ervaring met RC Calm? Ik lees daar wel goede reviews bij. Misschien is dat beter voor haar dan losse pillen etc.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Cerna

Re: Help

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 08 okt 2020 15:21Ik zie nu dat je liever geen pillen geeft. Je zou de pil kunnen vergruizen dat wordt het een poeder, net zoals de zylkene,maar ik weet niet of het geur en smaakloos is :???:
Het nadeel van die pillen van de Huisdierendokter is dat je in het begin 2x daags 2 pillen moet geven en dat ze behoorlijk groot zijn en wanneer je ze dan vergruist, krijg je wel heel veel substantie
Ik heb voor Milka Eurologist gehad, maar kon ze gewoon rechtstreeks geven (pillen zijn even groot) en voor Jip Gingivit; was ook geen probleem. Maar vergruizen? Ik weet het niet.

@ Kittentje: die brokjes ken ik niet, maar RC heeft eetgarantie dus wanneer ze ze niet lust dan mag de zak terug (en die brokjes zijn misschien ook wel erg geschikt voor Siep :smile: ).
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help

Bericht door Anne »

Ja Annet dat is ook zo
Omdat Happy boven de 5 kilo zit hoeft hij echter 2 maal 1 tablet van 1200 mg
de pilletjes van 300 mg zijn niet zo groot maar daar moeten ze er wel de eerste 14 dagen vier van hebben op 1 dag

Geen ervaring met rc calm, wel met hills anti stress urinary, dat werkte niet goed voor Happy, die bleef gewoon sproeien
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help

Bericht door castratenkoor »

Ik lees dit topic nu pas. Wat verdrietig dat het zo slecht gaat tussen Saar en Siep dat je zelfs herplaatsing overwoog.

Bij Maks heb ik van alles geprobeerd - ik geef hem nu de combi Destress en CBD en dat haalt de scherpe kantjes er wel vanaf. Ik vind de situatie nu in ieder geval leefbaar. Niet ideaal - ik heb nog nooit zo'n moeilijke groep gehad als nu. Probleem hier is twee heftige haantjes Rik en Maks. Beide vinden het nodig om zo af en toe andere katten dreigend tegemoet te treden.

Gaat prima, de rest is er aan gewend en stoort zich er niet aan - behalve als ze het bij elkaar doen. Dan loopt het uit de klauwen met veel gekrijs. Rik is een halve wilde en die kan ik niks rustgevends toedienen. Erik gaat me wat RC - Calm brokjes toesturen - die wil ik Rik dan als snoepjes aanbieden. Jammer dat ze dat alleen in 4 kg zakken verkopen, niet kleiner. Ik wil absoluut niet dat de rest dat onnodig eet. Als Rik het zo van me aanneemt ga ik naast de testbrokjes van Erik een zak kopen voor Rik.

Misschien voor jou ook iets om te proberen? De combi Destress en CBD en/of RC Calm brokjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Help

Bericht door kittentjes »

Vandaag was het weer een moeilijke dag Siep weet van geen ophouden

Dinie bij zoolplus heb je ook 2kg RC calm.
Ik heb voor Saar nu besteld om het te proberen, maar er staat wel dar je het 2 tot 3 maanden moet geven. .

Annet wie weet ja dat is het proberen waard. (Siep ook geven)

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie