2 katers erbij nemen of niet ?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
ikkezelf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 sep 2020 01:48

Re: 2 katers erbij nemen of niet ?

Bericht door ikkezelf »

nu gaan we straks allebei eten geven aan 1 kant van de deur al tamelijk kort erbij,,,,er is geen vrijstaand eten meer voor de moment zodus alleen wat we geven en niet teveel ineens zodat het opgegeten word we gaan trachten 3 keer per dag, eens we aan de deur zitten een pallet (zo kunnen ze mekaar zien ) en daar een karton voor dat we telkens wat gaan omhoog trekken iets meer dan ervoor is er interesse , terug een stap terug, tot het lukt, onze rosse is allesnds heel op zijn gemak (we hebben zodus van basecamp geruild we laten de rosse in de woonkmaer en boven en onze zwarten, in de keuken en badkamer, de rosse kan niet meer buiten en in de keuken gaat hij naar biuiten zodus geen gejank omdat hij binnen moet blijven, das al oke zo, ik heb met dit systheem vertrouwen,dat de nieuwe introductie wel zal lukken maar ik volg de raad van jackson op ,en ook wat jullie gezegd hebben,,,,wie zegt dat katten simpele dieren zijn,,,ze zijn nu bijna 4 maand hier , en ons leven is grondig in de knoop al geweest , maar we hebben het ervoor over, en ze zijn superlief alle drie onze zwarten zijn schootliggers en onze rosse ook,,,
ikkezelf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 sep 2020 01:48

Re: 2 katers erbij nemen of niet ?

Bericht door ikkezelf »

zodus,,, we zitten nu tot vlak bij de deur aan beide zijden met eten,,,,,heb nu een "hordeur" gemaakt waar onderkant een handdoek voorhangt, nu gaan we straks een klein beetje optillen en zien wat er gebeurd tijdens eten als ze geen interesse hebben naar de andere kant oke anders terug naar beneden tot het lukt,,,,
ikkezelf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 sep 2020 01:48

Re: 2 katers erbij nemen of niet ?

Bericht door ikkezelf »

handdoek ietjes opgeheft ,, en boenk onze kater schoot weg zodra hij de twee zwarte katten zag , terug bij af bord eten 1 meter er van af tot hij terug erbij is dan opnieuw proberen maar wat als hij steeds terug angstig wegvlucht van de moment hij iets ziet ? nochthans we geven lekkers (wat hij graag eet geen tussen doortjes meer zodanig dat het eten belangrijker word dan de rest,,,en toch nog vluchten,,,
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 2 katers erbij nemen of niet ?

Bericht door Rik »

Oef. De bedoeling is dat hij eigenlijk wel in de gaten heeft, ook als er geen zicht is, dat die andere twee wel aan de andere kant zitten (want een kat zou dat moeten weten/voelen).

Ps. Ben je wel weer een paar meter terug gegaan voordat je die handdoek iets optilde voor het eten? Want als je zonder zicht dichter en dichter bij de deur bent gegaan en dan heel dichtbij het zicht geïntroduceerd hebt kan ik me voorstellen dat ie zich een ongeluk schrok. Je zou dan, met zicht, weer op geruime afstand verder moeten gaan.

Maar als het zo blijft vraag ik me af of hij nog wel aan nieuwe katten kan wennen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ikkezelf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 sep 2020 01:48

Re: 2 katers erbij nemen of niet ?

Bericht door ikkezelf »

hallo, update,,,,we zijn er nog niet maar sinds korte tijd duidelijk verbetering,, de zift deur staat er, ze zien mekaar ent eten ieder aan hun kant, heb al eens de deur opegengelaten en ze aten gewoon ,,,onze rosse kater zijn schrik lijkt ook weg te ebben,,,gisteren de zwarte binnen gelaten in de keuen en zodra mirza onez rosse zag had hij interesse dewelke ik volledig kon wegnemen door te spelen met hem, tieger (de rosse) zat in de zetel in de keuken en mirza een van onze zwarte zat onder de stoel aan het spelen (zo een stokje met touwtje aan en een soort pluim ding eraan daat zijnze zot van) enfin mirza spelend op geen 60 cm van onze tieger die rustig bleef zitten en met zij kop de begingen mee deed die ik volgde met het speeltje,,zodus aggen angst, die lijkt langzaam weg te ebben,,,,maar we doen niets overhaast, maar op tieger zijn ritme ,en doen we er nog een maand over dan is het zo, het lijkt eindelijk te lukken,,,geduld en als er tegensalg is wat gedoe,, terug een stap achteruit, ik hoop dat we tegen april mei ze samen kunnen laten , nog werk aan de winkel maar dikke vooruitgang is er,
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 2 katers erbij nemen of niet ?

Bericht door Rik »

Klinkt in ieder geval als vooruitgang, hoe langzaam die ook gaat. Inderdaad hele kleine stapjes. En als het een paar maanden langer duurt, sowhat... Het gaat erom dat ze straks allemaal naast elkaar kunnen leven.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ikkezelf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 sep 2020 01:48

Re: 2 katers erbij nemen of niet ?

Bericht door ikkezelf »

hallo, na lange tijd nog eens een update,,,,,
zodus we hebben alles geprobeert liep telkens mis, onze oude kerel heeft van de keuken zijn "leefwereld " gemaakt waar hij een grote zetel staan heeft en hoge krappaal, en daar voelt hij zich goed , gaat niet meer angstig weg van de andere twee maar zoekt ook geen kontakt,
geen gevechten meer ze kunnen al lange tijd samen en geen gevechten ook niet,
maar ondertussen onze kerel had al lang last van zijn adenhaling,,en kreeg om de maand cortisone inspuitingen en nog iets, anders werd het knorren en grollen tijdens het ademen,,,de cortisone gestopt drie maand geleden en vanaf toen achteruit gang, on de drie weken naar arts, dan weer terug 3 weken oke , dan herval, tot verleden week ontstoken longblaasjes,,,bangelijk ,, enfin vanaf toen hij reageerde slecht op een inspuiting en was er bijna aan overleden,,,gelukkig is dat in orde gekomen maar grollen en hijgen,,,enfin nog inspuitingen goed voor 1 dag dan terug slecht, nu gisteren terug hijgen en grollen dok heeft de cortisone terug gegeven een snelwerkende en langwerkende ,,en versterking van de lever ook,, een dag wat beter nu terug slecht hij plast terwijl hij ligt,,,eet bitter weinig en steunt dan precies op zijn voorpootjes,,,geen fijn zicht om hem zo te zien,,,hij slaapt ook de ganse dag , vandaag hele dag geslapen niet opgestaan,,,heel klein beetje gegeten (het nat van zijn voedsel opgelikt en wat brokjes ervan maar zeer weinig,,,)we hebben pas in sept verleden jaar ons meisje moeten afgeven aan kanker,,,en nu zie ik het voor onze lieve kater ook slecht in,,,volgens de dokt als deze inspuitingen niet helpen zou zijn weerstand zo goed als weg zijn en dan helpt niets , en daar draait het op uit,,,geen dieren is triestig ,en je mist veel maar je hart breekt als je oude vriend zo achteruit gaat,,,,(onze twee zwarte hebben het grootste plezier van hun leven en zitten zo goed als bijna de ganse dag buiten in het zonnetje te spelen met mekaar dikwijls , in de struiken sluipen en vogels vangen (reeds twee maal) maar onze oude jongen 16 jaar , gaan we verliezen,,,
ikkezelf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 sep 2020 01:48

Re: 2 katers erbij nemen of niet ?

Bericht door ikkezelf »

deze morgen is onze oude jongen plots overleden het ging niet meer en we hadden besloten hem te laten inslapen,,,was nog naar de arts geweest voor pilletjes om te kalmeren, om 10 u zou de dokter komen,,,maar we hadden hem in zijn krabpaal hokje gevonden , hij was echt slecht, en zette hem in zijn zetel, ik was bezig met depilletjes toen mijn echtgenote plots riep onze tieger stikt,,,ik heb me razensnel omgedraaid en hem opgenomen maar in die tussen tijd was hij al vertrokken en lag hij slap in mijn handen zo onwezelijk op een paar seconde was hij overleden niet naar aden gesnakt of zo grote ogen en dood,verschrikkelijk,,,,dokter is geweest , hart falen,,maar zijn hartje was goed , en nu viel alles in zijn plooi waarschijnlijk een paar dagen terug een hersenbloeing gehad, of een tumor ? en fin dat veroorzaakte het ongekontroleerd ademen en zeveren op dat moment , ook herkende hij ons meer niet dan wel, hij wist zijn kattenbak niet meer staan en plaste waar hij zat of lag,,,erg,,,wij dachten dat het van zijn ademhalings probleem kwam dat verergerd was,, maar zodus in het hoofd wat mis, en deze morgen terug met hart falen tot gevolg, direkt overleden,,,we waren bij hem, en hij heeft geen kans gehad te lijden te rap was hij weg, ogenblikkelijk, maar voor ons heel heel erg verschrikkelijk ons kereltje van 16 jaar een lieve schat,(hij was mijn madam haar kat waar zijn was hij ook,,,en dan zo plots ,,,,we wisten dat het niet verder kon en we hem verliezen gingen maar om zo verrast te worden,,,wat een verdriet,,,,
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: 2 katers erbij nemen of niet ?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb het volledige topic nu pas gelezen.
Wat verdrietig dat het slecht afgelopen is met jullie oude jongen...
Jullie hebben er alles aan gedaan om hem te helpen, maar voelden desondanks dat hij deze wereld ging verlaten...
Maar toch voelt het "onverwacht" aan, onwezenlijk...

Veel sterkte, ik hoop dat de twee jonge rakkers van je moeder een beetje troost en afleiding kunnen geven.
Rust zacht, lieve Tieger.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie