Binnenkat en buitenkat gaan niet samen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Maaikejollie95
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2020 18:53

Binnenkat en buitenkat gaan niet samen

Bericht door Maaikejollie95 »

Hallo,

Sinds een 3/4 jaar heb ik een kitten bij mijn andere kat genomen. Aan het begin ging het redelijk goed. Echt spelen wouden ze niet maar samen op schoot ging wel.

Op gegeven moment is de oudste ( die gewoon naar buiten kan via het luikje) 3,5 week vermist geweest. In die tijd dat ze weg was heb ik besloten dat de kitten een binnenkat word. Dit omdat dit al de 3e keer in 2 jaar is dat een kwijt ‘zoek’ is en 1 kat dus uiteindelijk dood is terug gevonden.

Na 3,5 stond mevrouw ineens weer op de stoep. Heel mager en slechte vacht maar na controle verder niks aan de hand.

Ik heb haar een paar dagen binnen gehad maar op gegeven moment ging het niet meer. Ze wou alleen maar naar buiten en de gemoedstoestand tussen de 2 werd er niet beter op.

Sinds die tijd doet jollie ( de oudste en buitenkat) erg lelijk tegen de kleine. Ze blaast zodra ze binnen komt en ze vliegt haar aan als ze vind dat ze te dichtbij komt ( hoewel dit soms alsnog de andere kant van de kamer is )
Ik merk dat jollie eigenlijk alleen maar binnenkomt om te eten en zo snel mogelijk weer weg is. Vroeger lag ze met slecht weer altijd hele dagen gewoon binnen omdat ze niet van regen houdt. Dit doet ze dus ook niet meer. Zelfs met slecht weer is ze buiten.

Ik merk dat ze gewoon niet meer op haar gemak is in huis. Buiten kan ik haar gewoon aaien en oppakken maar in huis hoef ik dat echt niet te proberen. Dan blaast ze ook naar mij.

Ik vind het heel vervelend omdat ik haar ook gewoon niet in de gaten kan houden zo. Ze zijn inmiddels al 3/4 jaar samen en er is gewoon 0 verbetering.

Een vriendin van mij die op een soort boerderijtje woont heeft aangeboden dat jollie daar heen mag. Dan heeft ze stallen waar ze kan schuilen en warm in het hooi kan liggen en er verder gewoon lekker kan rondstruinen.
Hier zijn alleen wel ook 2 katten die daar een beetje rondstruinen.

Wat moet ik doen ? Het voelt niet fijn om haar weg te doen, ook omdat zij de eerste was. Maar als ik haar zo zie heb ik ook niet het idee dat ze hier nou gelukkig is.

Heel graag jullie advies.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Binnenkat en buitenkat gaan niet samen

Bericht door Anne »

Ik denk ook niet dat ze gelukkig is met de huidige situatie. Kan me ook voorstellen dat je een binnenkat van de kitten hebt gemaakt
Ik kan niet voor jou beslissen maar feit is dat ze niet gelukkig is.
Of je herplaats je kitten of je herplaatst je oudste
Mocht je kiezen om de oudste te herplaatsen dan kun je nog overwegen om een andere kat van dezelfde leeftijd als je kitten erbij te nemen, zodat deze zich niet eenzaam gaat voelen
Succes
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie