Is dit positief?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Druif_01
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:04

Is dit positief?

Bericht door Druif_01 »

Ik ben nog redelijk nieuw op dit forum en ben een beetje onzeker over mijn huidige situatie. We hebben een kat van net 1 jaar oud. Afgelopen week hebben we, uit het asiel, een kitten gehaald van 15 weken. Het kleine frummeltje voelt zich al helemaal thuis. Beiden doen af en toe ook wel toenaderingen tot elkaar, maar vooral onze eenjarige wil het rustig aan en vindt het snel spannend. Er is nog geen enkele keer gegromd of gevochten. Af en toe wordt er een keer geblazen, maar niet overdreven. Ze snuffelen ook af en toe aan elkaars neus. Onze eenjarige zit opvallend meer beneden sinds de komst van de kitten. Waar ze eerder heel veel op zolder lag is ze nu veel beneden en buiten in de tuin (dat was ze voor de kitten overigens ook, ze is graag buiten). Ook lijken ze heel af en toe een voorzichtige poging te doen tot spelen, maar vaak eindigt dit in schrik van de oudste :smile:

Zijn dit gunstige vooruitzichten voor deze twee? Kan ik er vanuit gaan dat deze twee goed samen zullen gaan?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is dit positief?

Bericht door Anne »

Ja dat denk ik wel, ook omdat je schrijft dat de eenjarige wat meer beneden zit
Fijn dat het al zo goed gaat :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Druif_01
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:04

Re: Is dit positief?

Bericht door Druif_01 »

Nou ja, het leek mij ook inderdaad, maar ben nogal bang het niet goed te doen voor onze eenjarige :) we hebben juist voor haar gekozen om een vriendje erbij te nemen. Na haar pensionbezoek van de zomer was ze zo aanhankelijk ineens dat we het eigenlijk zielig vonden haar alleen te laten. Ze is opzich wel wat op zichzelf, maar dat wil niet zeggen dat ze geen gezelschap wil.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Is dit positief?

Bericht door Pikachu »

Klinkt allemaal heel goed :D af en toe blazen is echt normaal. Even elkaars grenzen leren kennen.
Plaats reactie