Nieuw kitten bij andere katten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
InaS
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2020 11:01

Nieuw kitten bij andere katten

Bericht door InaS »

Sinds 5 weken heb ik een kitten in huis. Poes van 4 is doodsbenauwd (ook voor de bench van kitten)en komt alleen nog binnen voor eten. Katers van 4 en 9 proberen wel in huis te komen maar zodra kitten een van hen in de kamer ziet liggen gaat hij erop af en vlakbij kater gaat dan pootje omhoog (of beide pootjes) en hup actie! Katers zijn daar niet van gediend en grommen, blazen en jammeren. Oudste kater geeft hem ook een tik. Omdat kitten niet van ophouden weet gaan ze maar weer weg. Kitten er achteraan. Kitten is behoorlijk druk en katers willen met rust gelaten worden. Poes van 4 is zachtaardig en lief maar durft niet eens in huis. Kitten is druk maar ook lief. Ze hoeven geen vriendjes te worden (zijn de anderen ook niet echt) maar met elkaar verdragen zou ik al blij zijn. Dit is niet leuk zo.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw kitten bij andere katten

Bericht door Rik »

InaS schreef: 02 jul 2020 11:40 ... en komt alleen nog binnen voor eten.
Dus de huidige katten zijn buiten? Dat is niet handig voor de introductie. Het beste is voeren in maaltijden (dus geen free-feeding) en gewoon binnenhouden.
InaS schreef: 02 jul 2020 11:40 Omdat kitten niet van ophouden weet gaan ze maar weer weg.
...
Dit is niet leuk zo.
Ja, dat vindt je kitten ook niet leuk. Het is alsof je een klein kind in het bejaardentehuis zet en zegt dat ie niets mag doen. Die gaat zich stierlijk vervelen.

Oplossing is nog een kitten :) (en een behoorlijke introductie met de huidige katten doen).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuw kitten bij andere katten

Bericht door Anne »

Ik ben het met Rik eens. Als je katten alleen nog maar binnenkomen om te eten en dan weer weg gaan vindt er nooit een goede intro plaats.
Ik had het geluk met Pito dat hij onder zijn hoede werd genomen door Maxi, die ook naar aardig speels is
Een kitten heeft echt een speelmaatje nodig
Een kitten erbij zou echt mooi zijn en hou je katten dan binnen net zolang iedereen gewend is, anders blijven je katten het ontvluchten en heb je grote kans dat ze hun heil ergens anders gaan zoeken ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie