Mijn 2 katten...

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Nako
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2020 14:49

Mijn 2 katten...

Bericht door Nako »

Ik heb 2 kittens van 8 en 11 maanden. Ze vechten weleens, is dit normaal voor kittens die al enkele maanden samen zijn en dit gedrag nooit hebben voltooid. En het is niet stoeien voor de duidelijkheid want ik hoor die katten soort van schreeuwen, het klinkt als dat die katten dan pijn hebben. Hoe zorg ik ervoor dat ze stoppen met tegen elkaar vechten?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn 2 katten...

Bericht door Rik »

Ik neem aan dat ze inmiddels al wel gecastreerd zijn?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Nako
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2020 14:49

Re: Mijn 2 katten...

Bericht door Nako »

Ja, eentje is gecastreerd en de andere is een poes dus gesteriliseerd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn 2 katten...

Bericht door Rik »

Ok. Bij een poes heet het officieel overigens ook castratie omdat de eierstokken verwijderd worden. Maar in de volksmond wordt het ook nog vaak sterilisatie genoemd (terwijl het dat eigenlijk niet is).

Maar goed, beide dus geholpen.
Het kan nog steeds jachtspel zijn wat een beetje escaleert. Schreeuwen ze allebei? Of is dat er maar één? Ze laten stoppen is moeilijk omdat ze waarschijnlijk toch allebei beginnen. Of kun je zien dat een van de twee een soort aanstichter is?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Nako
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2020 14:49

Re: Mijn 2 katten...

Bericht door Nako »

Ze schreeuwen allebei. Ze zoeken elkaar op om te vechten met elkaar dus er is niet echt eentje de aanstichter.
Plaats reactie