Kitten erbij

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Jessica90
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2020 08:19

Kitten erbij

Bericht door Jessica90 »

Ik heb sinds 2 jaar een poes, haar naam is Fleur en ze is 4 jaar oud, ik had soms het idee dat ze zich verveeld en dat ik haar niet kan bieden wat een kat haar kan bieden. Spelen doet ze weinig tot niet ( beetje een gaefield) ik heb 30 Mei een kitten erbij gehaald genaamd Daan. Ik heb ze met een transport box tussen elkaar aan elkaar laten "wennen" en Daan is ook al een paar keer uit de logeer kamer ontsnapt en liep het huis door. Fleur die blaast en groot naar Daan toe als de hem ziet. En zonet gaf ze hem een paar tikken op zijn hoofd en blazen. Ze schrok van hem. Ik heb er zelf een hard hoofd in dat deze 2 maatjes worden. Wat vinden jullie? Wat kan ik allemaal nog doen om het wennen aan elkaar goed te laten verlopen. Daan wil wel naar Fleur toe dat wel. Hij is natuurlijk ook speels dat is druk. Hoe lang zou ik het moeten aan kijken of het wat wordt? Ik ben nu 5/6 dagen bezig heb meneer eerst apart gehouden.
Daan & Fleur
kittentjes

Re: Kitten erbij

Bericht door kittentjes »

Dat heeft echt tijd nodig. Het is ook wel vrij lastig eerlijk gezegd omdat je eerste kat al 4 is. Die is al helemaal niet meer gewent aan andere katten. Wat niet wil zeggen dat het niet kan maar het zal veel geduld vergen.

Een kitten is bovendien druk en onbesuisd en ziet jouw oudere kat als leuk speel maatje die daar geen trek in heeft of nog niet durft. Neem echt de tijd. Speel samen met het kitten met hengeltjes etc in de buurt van je andere kat. Wissel geuren uit, wissel kamers waar ze mogen komen met eerst de ene dan de andere kat.

Wat ook kan helpen is voor je andere kitten er nog een kitten bij te nemen die hebben dan elkaar om te ravotten en zitten dan niet steeds achter je oudste kat aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie