Kat is het zat!

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Woops
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2020 12:22

Kat is het zat!

Bericht door Woops »

Ik heb twee gecastreerde katers waarvan de ene 5 is en de ander 9.
De eerste heb ik van kitten af aan en de tweede hebben we twee jaar geleden overgenomen als herplaatser.
We hebben ze apart gehouden maar eigenlijk ging het vanaf dag 1 goed. Er werd veel gespeeld en heen en weer gerend en het was echt een plezier om die twee samen te zien.

Maar mijn oudere kat is het nu beu en mijn jongere kat verveelt zich en jaagt sinds kort de oudere kat op.
Mijn oude kat geeft aan dat hij het niet wil - inclusief brommen en blazen - maar mijn jongere kater neemt hier geen boodschap aan. Zodra hij achter mijn kat aangaat probeer ik hem af te leiden en spelen we of knuffelen we.

Ik geef de oudste nu vaak een time-out in onze slaapkamer zodat hij daar lekker kan slapen zonder gestoord te worden en blijven we er vaak bij voor extra aandacht. Met de jongste spelen we vaker en we hebben een oud Beesie gevonden en dat is feest.

Maar zodra de oudere kater weer in de woonkamer komt na een paar uurtjes rust begint het weer van voor af aan.

We hebben de knorrepot naar de dierenarts meegenomen voor een seniorencheck inclusief bloedonderzoek en daar is niets uitgekomen. Ook is er gekeken naar z'n gebit en eventuele pijnklachten maar voor zover blijkt hij gezond maar is hij het beu.

Ik heb feliway besteld met het idee werkt het niet dan kan het ook geen kwaad, valeriaan-kussentjes en matatabi.
Een kat er bij is geen optie - en daarnaast wil ik absoluut voorkomen dat er twee katten mijn oudste op gaan jagen ipv 1. Er is al stress genoeg.

Iemand tips hoe ik dit kan navigeren?
Plaats reactie