Kitten accepteert nieuwe kitten niet

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Dtfh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2020 17:15

Kitten accepteert nieuwe kitten niet

Bericht door Dtfh »

Hallo allemaal,

Ik heb jullie advies nodig.
Ik heb een britse korthaar kater van 5,5 maand oud. Echt een lieverd, zo makkelijk en heel aanhankelijk. Hij was veel alleen, dus wij dachten dat het leuk zou zijn om er een kitten bij te nemen.

Gister hebben wij onze nieuwe kitten opgehaald, weer een britse korthaar kater van 9/10 weken nu. In het begin ging het goed, maar nu blijft de oudere uithalen naar de nieuwe en grommen. Ik heb de oudste vandaag ook laten castreren en feliway aangeschaft.

Ik weet dat het tijd nodig heeft, maar ik vind het zo vervelend om te zien dat de nieuwe kat bang wordt gemaakt. Ik zet ze nu af en toe bij elkaar en soms las ik een pauze in en hou ik ze apart.

Kan ik ze beter de hele tijd bij elkaar houden en alleen s nachts apart? Hebben jullie nog tips?
Dtfh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2020 17:15

Re: Kitten accepteert nieuwe kitten niet

Bericht door Dtfh »

Ik laat ze overdag nu gewoon samen, maar s nachts doe ik ze wel apart. De oudste kitten blijft de jongste maar opjagen. Zodra de jongste door het huis heen loopt, gaat de oudste erachteraan en grijpt hem en bijt hem. Ik probeer me er niet mee te bemoeien, maar dat is soms heel lastig omdat de jongste ook echt aan het piepen gaat en de oudste alsnog doorgaat. De jongste gromt en blaast wel richting de oudste op deze momenten, maar is een stuk kleiner dan de oudste.

Het is echt heel vervelend om te zien. De oudste is ook echt niet zichzelf, hij lijkt heel boos op ons. Ik hoop dat het goedkomt. Is dit normaal en hoelang duurt dit ongeveer?
Plaats reactie