Poezen hebben soms akkefietjes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Marleneke
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2014 19:50

Poezen hebben soms akkefietjes

Bericht door Marleneke »

Hallo, ik post dit maar hier omdat ik niet zo goed meer weet wat ik ermee moet.

Ik had altijd twee katten, Kaede (15) en Yuki (5). Yuki is erbij gekomen nadat het broertje van Kaede ineens ziek werd en ik hem heb moeten laten inslapen en het gaat tussen hun, met uitzondering op de eerste twee dagen samen, altijd al goed.
Een paar maanden geleden is er nieuwe kat bijgekomen, Rera. Zij heeft in het begin een paar weken apart gezeten en is voorzichtig aan de andere twee voorgesteld totdat het goed ging. De eerste keer dat Rera de woonkamer in mocht, ging Yuki meteen met haar spelen dus het ging volgens mij wel goed.

Het probleem is nu dat Yuki en Rera soms ruzie met elkaar hebben. Rera is nog jong en wil uiteraard graag spelen, maar Yuki heeft daar niet altijd zin en kan dan erg giftig reageren waardoor ik nu mijn twijfels heb of het echt wel zo goed gaat tussen hun. Ik moet daarbij wel zeggen dat ook al hebben ze soms mot met elkaar dat het daarna gewoon weer goed gaat en dat ze dan zij aan zij uit het raam zitten te kijken alsof er niks is gebeurd, maar ik wil gewoon graag een oplossing hiervoor. Hoe kan ik Rera aan haar verstand peuteren dat als Yuki geen zin heeft dat ze haar dan beter met rust kan laten? Soms als Yuki begint te blazen dan houdt Rera meteen op en dan zoekt ze iets anders om mee te spelen, maar een enkele keer houdt ze niet op.

Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en hoe is dat opgelost?
Plaats reactie