2 nieuwe kittens erbij of niet?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
CatFen
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2019 17:46

2 nieuwe kittens erbij of niet?

Bericht door CatFen »

Hoi mede kattenliefhebbers,

Na flink overal gegoogled te hebben blijf ik met een vraag zitten.

Ik had 2 zus poezen van 14 jaar. Helaas is 1 vd 2 met pinksteren overleden aan acute nierfalen ;(
Ze waren binnen katten en lagen best veel bij elkaar en vanaf het begin al bij elkaar.

Nu is de 1 dus overleden. Het gekke is (althans voor mij gek) is dat het lijkt alsof de achtergebleven poes haar helemaal niet lijkt te missen. Geen zoekgedrag, geen gemauw in de nacht, niet lusteloos. Eigenlijk lijkt er geen verandering. Erg fijn want dat helpt mij namelijk erover heen te komen.

Nu vraag ik me af: Is het verstandig om 2 kittens erbij te nemen? Voor mezelf hoeft het niet persé maar zij is nu overdag alleen. Ik kan niet goed inschatten of zij daar behoefte aan heeft. Ze is 14 en rustig. Lekker lui poezenmeisje. Ze oogt nu gelukkig als ik thuis ben .. maar is ze dat ook als ik weg ben? Zou ze nieuwe maatjes in huis willen?
Mijn gevoel zegt van niet. Maar ik wil doen wat goed en fijn voor haar is. Wou dat ze het me kon vertellen ;-)

Heeft iemand hier ervaring mee als n maatje overlijdt? Is het zielig voor haar om overdag alleen te zijn of geniet ze er juist van?

Ik hoor graag terug van de kattenexperts hier. Voor mij zijn het mn eerste katten
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: 2 nieuwe kittens erbij of niet?

Bericht door Embillie »

Je gevoel is vaak een goede raadgever.
Ik zou haar met haar oude leeftijd nog een paar mooie, rustige jaren alleen geven.
Waarschijnlijk heeft zij helemaal geen zin in dat drukke jonge spul.
Het kan goed uitpakken hoor, maar als het mijn kat zou zijn, zou ik haar pensioentje lekker kalm en rustig laten verlopen. Vooral als ik ook jouw voorgevoel zou hebben.

Je kan het uiteraard proberen maar als je er zelf al niet helemaal achter staat, zou ik het laten zoals het is. Als zij gelukkig is zoals je zegt, is het goed :)
CatFen
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2019 17:46

Re: 2 nieuwe kittens erbij of niet?

Bericht door CatFen »

Dank voor je reactie.

Denk inderdaad dat ik het niet ga doen. Ze is namelijk ook best jaloers. Vroeger plaste ze vaak op mn bed. Jaren niet begrepen waarom. Later bleek dat ik die ander (zonder dat ik daar bewust van was) meer aandacht gaf omdat die altijd op mn schoot lag. Vanaf het moment dat ik die aandacht bewust ging verdelen hield dat op. Ze heeft ook wel eens bovenop mn vriendjes geplast in bed omdat die dan op haar plek lagen 😂. Gekke beesten af en toe.
Met kittens gaat de aandacht natuurlijk ook weer verschuiven. Denk inderdaad dat ik het beter niet kan doen.
Plaats reactie