Kat wil niet meer in de zetel sinds aanschaf kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Ines_p
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2019 13:37

Kat wil niet meer in de zetel sinds aanschaf kitten

Bericht door Ines_p »

Hallo!
Sinds vorige week hebben wij een Maine Coon katertje van 13 weken bij onze 3 jarige Ragdoll kater geplaatst (beiden gesteriliseerd).
Omdat het een kitten is , en wij in onze nieuwbouw woning nog geen binnen deuren hebben :roll: , hebben we ze niet afzonderlijk geplaatst.

De introductie ging de eerste dagen wat met grommen en blazen en hier en daar een corrigerende mep van de Ragdoll maar ook met veel nieuwsgierigheid.

Na 1 nacht sliepen ze samen met ons op bed (met degelijke afstand) en gaven ze elkaar al regelmatig een neusje.

Nu na een week lijkt het er op dat ze elkaar al flink gewoon zijn, nog geen vriendjes maar al een mooie prestatie voor op zo een korte tijd.


Het enige waar ik mee zit is dat onze Ragdoll met geen stokken meer in onze zetel te krijgen is, dit terwijl dit vroeger zijn favoriete plekje was en hij 's avonds altijd samen met ons in de zetel lag. Eerst dacht ik dat de kitten het had ingenomen maar zelfs wanneer de kitten er niet in ligt wil de Ragdoll er echt niet in. Wanneer we er hem in zetten spurt hij er als een bezetene terug uit..

Iemand een idee hoe dit kan komen? En hoe we hem kunnen aanmoedigen om toch terug bij ons in de zetel te komen? Ik vind het echt zielig dat zijn plekje is ingenomen. En eerlijk gezegd mis ik hem ook in de zetel :eeh:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat wil niet meer in de zetel sinds aanschaf kitten

Bericht door pinguin »

Als de kat niet wil vergeet het dan maar . Je kan hopen dat het gedrag nog terug komt maar hou er rekening mee dat die er geen zin meer in heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie