Twee volwassen katten - komt dit nog goed?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
sassie7890
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2019 17:30

Twee volwassen katten - komt dit nog goed?

Bericht door sassie7890 »

Hoi mede-kattenliefhebbers! Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds een jaar of 4 heb ik een hele lieve poes, Louise, inmiddels is zijn bijna 13. Na lang nadenken heb ik besloten om een maatje voor haar te zoeken. Hoewel ik wist dat de kans groot was dat het niet meteen goed zou gaan, wilde ik het heel graag proberen. Op marktplaats een lieve kat gevonden van 9, Balou, en met de oude eigenaar afgesproken dat als het niet goed komt tussen de twee, zij hem weer op komt halen. Balou heeft altijd met zijn broertje geleefd tot deze verongelukt was een jaar geleden, en Louise is altijd alleen geweest.

Ik heb Balou de eerste drie weken in de slaapkamer opgesloten en heel langzaam heb ik ze aan elkaars geur laten wennen. Toen dat goed ging elkaar laten zien terwijl er iemand tussen zat. Louise heeft de eerste paar keer geblazen maar na nog een paar keer ging dat goed. Uiteindelijk mochten ze bij elkaar, ze hebben nooit gevochten en het leek prima te gaan. Heb ze toen meteen dag en nacht bij elkaar laten zitten. Ze leken uiteindelijk iets dichter bij elkaar te komen, op een gegeven moment kon ik met Louise op schoot zitten terwijl Balou aan de andere kant van de bank sliep.

Na 5 weken echter heb ik Balou naar buiten gelaten (ik heb een kattenluikje) en sindsdien is het veel slechter gegaan. Op de tweede dag dat hij buiten kwam heeft hij Louise buiten aangevallen, zomaar uit het niks. Daarna heb ik het nog twee keer zien gebeuren dat hij haar besluipt, maar tot vechten is het gelukkig niet meer gekomen. Dit gebeurt altijd buiten. Binnen is hij juist vrij schichtig. Hij loopt met een grote boog om Louise heen, en als hij iets te dichtbij komt krijgt ie een mep van haar.

Balou is echt een lieverd maar als het zo doorgaat vrees ik dat ik hem niet kan houden. Louise is niet meer de oude en het levert veel stress op zo. Denken jullie dat het nog goed komt en wat zou ik nog kunnen doen?

Heel erg bedankt alvast!
Plaats reactie