Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

2 a 3 jaar.. moet er niet aan denken.
Maggy wil nog niet spelen, die ligt als een theemuts wat van zich af te brommen. Tja het is toch een princes hè :lol:

Ik denk dat deze charmeur haar hartje wel gaat winnen met de tijd, en dat zij hem gaat stalken uit liefde. Maggy zit nu lekker bij mij in de ren, hij ligt op de krabpaal.

Mijn vriend zou een oogje in het zeil houden vanavond, ik zou met collega’s uit eten gaan. Maar hij durft niet alleen te zijn met hen. Dus het word een avondje thuisbezorgd.

Hij heette toffee en nu Benjamin!
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Annefleur »

Ik zie Toffee/ Benjamin nog op de FB-pagina staan. Wat een prachtige kat!! Ik ben verliefd! :grin:
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Wat een charmeur hè? Superleuk karakter ook! Voelt zich gelijk thuis.
Kattenbak gevonden, eten gevonden, comfort van het bed goedgekeurd en de krabpaal ook.
Wij ook, tevens. Wat een knuffelbeer! Hij volgt je overal, net als Maggy. Heerlijk, straks 2 van die stalkertjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Embillie schreef: 15 mar 2019 18:40Mijn vriend zou een oogje in het zeil houden vanavond, ik zou met collega’s uit eten gaan. Maar hij durft niet alleen te zijn met hen. Dus het word een avondje thuisbezorgd.
Is natuurlijk ook lekker. Gezellig een avondje thuis met vriend, Maggy en nieuwe Benjamin :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Annefleur »

Ik zou nu ook lekker thuisblijven hoor! Lekker van je kattenkinderen genieten!

Hij is echt prachtig! Heeft hij nou blauwe ogen of lijkt dat maar zo?
En zijn vacht is crème met wat vleugjes rood?
Wat een prachtig paar zal hij vormen met Maggy.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Klopt, de patat was erg lekker :lol:
Hij is inderdaad crème met rood, zelfde patroon als Maggy nu heeft en hele blauwe ogen. Heel bijzonder.
En groot ook!

Het paar lag net al even samen in de badkamer. Wel onder gemopper van Maggy, uiteraard.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Uh, en Maggy ligt daar beneden? Hoe lang bleef ze daar zo liggen? Want dit zou dan al een hele vooruitgang zijn (voor haar). Op die manier beneden liggen is behoorlijk kwetsbaar.

Schatjes zijn het.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Ja! Ze bleef een minuut of 10 liggen. Ze ligt altijd op een handdoek op de vloer als ik ga douchen. Benjamin kwam eerst op de wasmand, toen wilde zij er ook bij. Wel grommend.

Nu ligt Maggy naast mij op de bank te soezen, benjamin op de luie stoel 2 meter van ons vandaan. Maar ze houd hem nauwlettend in de gaten.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Dinky »

Dat klinkt al super hoor ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Fijn om te horen dat het al goed gaat, dat doet mij goed. Bedankt daarvoor!

Beide kinders zijn inmiddels al moe aan het worden van het avontuur.
Benjamin is boven bij mijn vriend en Maggy zit lief bij me te doen beneden.
Ik ben benieuwd hoe we de straks de nacht in gaan, en hoe het gaat als ik morgenochtend wakker word.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Tot zover, Maggy blaast nog erg naar hem. Maar zoekt hem niet echt meer op.
Ik wilde haar graag op bed, maar meneer heeft haar plek ingenomen en zij ligt nu net buiten de slaapkamer.
Vind het sneu voor haar, maar snap dat dit iets is waar ze even doorheen moet. Ik probeer niet teveel aan dat kleine bolletje wol in de hal te denken, anders ga ik teveel handelen uit emotie en bemoei ik me met hun zaken. Ik moet het nu denk ik even loslaten en hun hun gang laten gaan.

Benjamin kroop in bed gelijk tegen mijn hoofd. In de eerste instantie wilde ik hem naar zijn kamer doen om ruimte te maken voor Maggy, maar dat voelde niet helemaal oké; eenmaal gescheiden mag ik morgen weer van voren af aan beginnen.

Welterusten!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Dan heb je in een keer een andere kat naast je in bed liggen :) Ben benieuwd of ie er de hele nacht heeft gelegen. Ook bijzonder dat Benjamin al zo relaxed is. Ook naar jullie toe. Dat was hier wel anders.

Ja, voor Maggy is het even door de zure appel bijten. Maar dat het ze toch helemaal zelf in de hand.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb mijn katten altijd van in het begin direct bij elkaar geplaatst. Er werd ook af en toe geblazen en gemept als de nieuwe te opdringerig deed. Daarom ging de nieuwe (kitten) in het begin 's nachts en als ik niet thuis was, altijd in een aparte ruimte. Kwestie van de anderen ook wat rust te gunnen. Dat heeft altijd goed gewerkt. Filou heeft meer tijd nodig gehad om te wennen aan Froufrou dan Duvel, maar dat is door veel spelen met beide katten samen ook goed gekomen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door castratenkoor »

Mooi duo heb je daar. Ach dat heeft even tijd nodig en dan komt dat helemaal goed met die twee. Klinkt al veelbelovend in ieder geval. En je moet ook niet schrikken als er een keer een tik wordt uitgedeeld. Kattentaal werkt nou eenmaal anders dan mensentaal. Zolang er maar niet echt geknokt wordt, als een kluwen in elkaar zeg maar.

Ik zou wel zorgen voor 3 kattenbakken, zeker in het begin, om te voorkomen dat er kattenbak-nijd ontstaat. Liefst ver verspreid van elkaar zodat er in alle rust gepoept kan worden.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Eigenlijk wel, ik ben uiteindelijk beneden gaan slapen. Om Maggy zo niet het idee te geven dat ze verbannen word uit de slaapkamer, dat was wel haar plekje met ons namelijk.
En mijn vriend moest er vroeg uit, dus heb hem wat uurtjes rust gegund.

Voordat ik in slaap viel was er wat gebrom en Maggy heeft een paar meter achter hem aangejaagd. Toen stopte ze, is hij bij mijn voeten gaan liggen en zij in de plafondkrabpaal gaan observeren. En zo werd ik vanmorgen ook wakker.
Naar mij is Maggy nog steeds erg lief gelukkig,

Ze hebben net een lekker schaaltje kattenmelk en brokjes als ontbijtje gekregen, 2 meter van elkaar af. Hij met de rug naar haar toe. Straks gaan we even een poging tot spelen doen. Dat heeft ze namelijk even gestaakt.

Misschien dat als ze Benjamin zo ziet spelen ze hem als wat minder bedreigend gaat ervaren. Hij heeft in ieder geval dikke lol!

Kattenbakken heb ik door het hele huis staan. 3 stuks, 2 beneden en 1 boven.
Maggy eet en drinkt wel uit bakjes waar hij ook uit eet en drinkt. Heb 2 setjes ver van elkaar af staan.
Er word ook niet geschrokt, het eetpatroon is nagenoeg hetzelfde gebleven.
Misschien vind ze hem wel leuk maar durft ze het niet toe te geven ;)

Alleen bromt ze nogal wat. Maar heb het idee dat de stress bij haar al een klein beetje is afgenomen. Ze is het er duidelijk nog niet mee eens, hoor. Maar geeft hem wel meer ruimte dan gisteren.
Plaats reactie