Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door pinguin »

Zolang Benjamin dat grommen negeert zal het wel los lopen. Maggy vind het nog wat spannend.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Het is zeker leuk om die vooruitgang te zien. Ik ben erg trots op haar!
Als ze te fel is naar Benjamin wil hij een enkele keer wel eens terug blazen, maar loopt altijd van haar weg.
Ze zonderd zich wel wat meer af, ze ligt nu alleen boven te dutten maar wil wel aandacht van mij als ik langs loop.
Hopelijk trekt dat weg, normaal loopt ze continu achter mij aan.
Saai hoor :lol:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Hahaha, daar heb ik dan de clicker voor. Één click en ik heb twee haarballetjes rond mijn voeten lopen :lol:

Heb je nu niet Benjamin die achter jou aanloopt?

Dat afzonderen zal wel minder worden. Naast eventjes alleen zijn moet ze natuurlijk ook even rust nemen van al die stress. Maar dat komt vanzelf goed.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Ja die wandeld graag mee als hij niet zijn tukjes doet :lol:
Maar Maggy is toch wel mijn prinsesje. Daar heb ik de afgelopen 2,5 maand al een hele mooie band mee opgebouwd.
Gelukkig trekt Benjamin meer toe naar mijn vriend, en Maggy naar mij. Hebben ze beide hun eigen mens!

Maggy heeft het ondertussen wel een stapje verder genomen. Ze had een speelde bui vanmiddag en begon Benjamin ontzettend op te jagen.
Hem opwachten, laten schrikken, achter hen aanrennen en eindigen met blazen.
Hij snapte er niks van en vond het ook echt niet leuk.
Na haar speelse bui stopte ze direct en ging 5 meter verderop slapen.

Geen idee wat haar ware intentie er mee was. Opgebouwde spanning wellicht?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Dat is "wel willen... maar niet durven".

Nu maar hopen dat ze nog weet waar de grenzen liggen bij het spelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Iets minder leuk nieuws, ik heb net lang contact gehad met gedragsdeskundigen van het asiel en hen filmpjes van de 2 gestuurd.
Waar ik al een onderbuikgevoel bij had, blijkt zo te zijn, kwa karakter zijn ze geen match.
Ze is véél te fel voor wat hij aankan, en hij word daar alleen maar nerveuzer van. En dat versterkt haar drang om hem te onderdrukken.
Hij is veel te vriendelijk om voor zichzelf op te komen, iets wat Maggy juist wel nodig is.
Daarnaast begint hij zich nu neurotisch te gedragen in haar aanwezigheid.
Kortom, veel te zonde van zo’n leuke kat als Benjamin! Ze passen gewoon niet bij elkaar.

We hebben het slechts 3 dagen aangekeken en ik weet dat het voorbarig klinkt voor zo’n korte tijd, maar waar ze best oké begonnen gaat hij er nu zichtbaar onder lijden. En dat is nooit de bedoeling.
Morgen word hij opgehaald door het asiel, waar hij heel snel een nieuw thuis zal vinden waar hij écht zichzelf kan zijn voordat zij zijn zelfvertrouwen kapot maakt.

We vinden het heel jammer, maar vinden het erger om het te zien escaleren. Wij hebben ons best gedaan. Wellicht dat er een ander op ons pad komt die haar wel aankan.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Oooooooooo, wat jammer.

Ik had wel het idee, a.d.h.v. jouw omschrijving van haar gedrag, dat ze het leuk vond en graag wilde spelen. Maar op film zien zij natuurlijk al wel wat meer van haar karakter en die kan dan dus speels maar zeer pittig zijn. En als hij dat teveel over zich heen laat komen en bovendien neurotisch gedrag gaat vertonen, ja, dan kan zijn karakter ondergesneeuwd raken (en zelfs beschadigen).

Trouwens netjes dat ze daar gedragsdeskundigen hebben. En dat ze dat zo bijhouden. Je hebt asiels waarbij dit toch echt anders gaat.

Heel jammer, maar inderdaad het beste voor Benjamin. Ik hoop dat jullie toch nog een nieuw maatje voor Maggy kunnen vinden. De introductie van een meer overheersend kitten zal wel wat rustiger moeten gaan als je ziet hoe Maggy in het begin bij Benjamin was.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Ja het asiel is geweldig, ik ken geen enkel ander asiel waar het beter geregeld is.

Lomp gezegd is Maggy nogal een verwend trutje qua karakter. Mogelijk duld zij zelfs geen enkele andere kat in huis, maar voordat ik die conclusie trek wil ik inderdaad eerst een wat pittiger katje uitproberen en ditmaal met een langzame introductie.
Gaat dat weer fout, dan is een eenlingenbestaan misschien gewoon voor haar weggelegd.
Maar dat zijn dingen voor later.
Eerst gaan we allemaal even een poosje bijkomen en het laten bezinken.

We gaan hem wel erg missen, vooral mijn vriend is heel gek met hem. En ik natuurlijk ook.
Maar hij komt ongetwijfeld beter terecht, dat is een troost.

Rik, enorm bedankt voor je vele berichten en tips, deze neem ik zeker mee in de rest van mijn loopbaan als kattenbutler. Ik ben heel dankbaar!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik hoop dat Benjamin snel het ideale huisje vind! Voor Maggy is het misschien beter om een katje van ongeveer dezelfde leeftijd te zoeken. Die zijn speelser dan katjes die al wat ouder zijn.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Hij gaat vast en zeker binnen no time een goed huisje vinden.
Ze houden me gelukkig op de hoogte. Nog een kwartiertje hem flink verwennen net knuffels en snoepjes, en dan is Maggy weer aan de beurt.
Die loopt nu te mopperen omdat ze boven in de slaapkamer zit.
Kan Benjamin straks tenminste lekker ontspannen terug.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Heet Benjamin nu ook weer Toffee?

Ik hoop dat jullie hem niet al teveel missen en anders dat Maggy jullie lief kan troosten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Dinky »

Ach wat enorm jammer om te lezen dat benjamin zich toch teveel liet intimideren :-( Dat ondanks dat het begin zo goed leek.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Inderdaad, we hadden goede hoop! Maar in een kwestie van 12 uur tijd sloeg het compleet om helaas.

Benjamin heet inmiddels weer Toffee. We missen hem zeker, hij bracht een hele leuke energie in het huis. Wat een prachtig zieltje heeft hij.
Nu mag hij een ander dolgelukkig maken, onze toekomstige ‘Benjamin’ komt er hopelijk wel.
Maar ik zou liegen als ik zeg dat mijn hart niet ietwat gebroken is ;)

Kittentijd komt er aan, en we houden het asiel-aanbod in de gaten. Het scheelt dat zij Maggy nu kennen, kunnen ze rekening houden met haar felheid.

Maggy is weer haar schattige, truttige zelf. Die schakelde gelijk weer om na zijn vertrek
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Inmiddels hebben we nog geen maatje gevonden, maar ga ik weer tijdelijk vrijwilligerswerk in het asiel verrichten.
Naast dat dat leuk is kan ik in de gaten houden of er wat voor Maggy tussen zit.

Ik ben er wel achter gekomen dat er een kans is dat Maggy gewoon liever solokat is. Tegenwoordig hebben we aardig wat katten in de voortuin en die vind ze behoorlijk irritant, en gisteren had mijn vriend één van onze kussens waar een kattenkop op staat omgedraaid.
Het leek alsof er een kat net over de bankleuning spiekte. En dat vond ze wel heel vreemd, en nam een wat defensieve houding aan. Ze zou hoe dan ook erg moeten wennen om haar territorium te delen met een soortgenoot.

We gaan het gewoon nog een keer proberen dmv een langzame introductie, en als dat niet gaat is zij gewoon gelukkiger zonder kattenmaatje.
En als zij gelukkig is ben ik dat ook.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Ja, Maggy is een pittige meid. Hopelijk kom je nog wat tegen en anders heb je er alles aan gedaan en zal ze gewoon solo blijven. Overigens is het gedrag wat ze nu heeft natuurlijk wel normaal. Ze is nu alleen dus alles wat maar nieuw binnen zou komen wordt toch weggejaagd. Maar dat hoeft een goede introductie nog niet echt in de weg te zitten.

Ik heb met Bowy ook 20 jaar 'moeten' wachten, tot ze er niet meer was, voordat ik voor nieuwe kittens kon gaan. Zij was al wel een paar jaar toen ik het een keer geprobeerd heb. Maar al snel bleek dat zij al echt helemaal solo was dat ik dat beter niet kon doen. Gelukkig heb ik met haar ook nooit echt solo-problemen gehad.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie