Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Wat krijgen we nou.. er ging veel gemopper aan vooraf, maar ze liggen toch echt maar 30 cm van elkaar af :shock:


Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Embillie schreef: 16 mar 2019 09:13 Misschien vind ze hem wel leuk maar durft ze het niet toe te geven ;)
Dat is het precies... Onzekerheid. Daarom gromt en bromt ze. Maar ergens vindt ze het ook best wel spannend.

Kijk ze liggen al lekker bijna bij elkaar :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Ik denk dat de stress hem net ietsjes teveel werd. Meneer begon op zijn kleedje te rijden :shock:
Nog nooit eerder gezien.

Hij is recent gecastreerd, dus er zijn sowieso nog hormonen in het spel.
Hij deed het vlak nadat Maggy een enorme draak tegen hem was, ik vermoed als een soort troost/stressverminderaar.

Ik kijk het even aan of het bij dit eenmalig incident blijft of niet. Ik koop later vandaag een Feliway spray, want hier wonen moet ook leuk voor hem worden!

Tips of uitleg over dit gedrag zijn hoor ik graag!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Wat is 'recent'? De hormonen zitten inderdaad nog 6 tot 7 weken in het lichaam. Ook dat had een goede introductie overigens wel in de weg kunnen staan. Gelukkig gedraagt hij zich er nog niet echt naar maar misschien dat Maggy dat nog wel kan 'ruiken'. (Hoewel het volgens mij nog steeds prima gaat)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Volgens het asiel zo recent dat er nog wat zwelling is, maar ik zie geen verse wond.
Dom dat ik dat niet gevraagd heb.
Eigenlijk lijkt het compleet geheeld, maar zie het inderdaad ook wat dikker zijn. Ik vermoed ergens in de afgelopen 2 weken.

Opzich gaat het niet heel gek.
Maggy heeft al weer wat gespeeld, heel zachtjes. Ze dutten nu beide in de woonkamer. Hij op de bank en zij hoog in de krabpaal, als de koningin die ze is. Geen rare aanvaringen gehad buiten wat blazen en grommen om (en dekentje rijden)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Het is toch een katertje? Welke wond na castratie dan? Dat zijn toch gewoon twee kleine gaatjes. Die heb ik bij Bono zelfs nooit gezien.

Heb je overigens voor hem een paspoort gekregen (of krijg je die nog)? Hoe zit het met de entingen? En is hij gechipt? (Allemaal wat praktische vragen)

Aan zijn gedrag te horen denk ik ook niet dat je je zorgen hoeft te maken om de hormonen. Want dan zou hij wel ander gedrag naar Maggy hebben gehad (dominanter, nieuwsgieriger, opdringeriger). Ik begrijp dat hij dat allemaal niet heeft en dat is perfect want dan kan Maggy gewoon rustig aan hem wennen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Het paspoort krijg ik als adoptie definitief is.
We hebben hem eerst 3 weken op proef, dus niks is persé nog definitief. Pas wanneer hun leven beter lijkt te worden met elkaar dan zonder mag Benjamin zijn koffertje uitpakken.

Het asiel vaccineert, chipt, ontwormt voordat ze ter adoptie aangeboden worden. Voordat ze in NL aankomen worden ze getest op Felv en Fip.

Mijn Billie had de eerste week wel een dikke korst op zijn ‘hoe noem je dat plekje’. Maar misschien zit ik ook fout hoor, en is het korter geleden dat Benjamin geholpen is en duurde herstel bij Billie gewoon wat langer.

Van zijn kant doet hij het zo geweldig goed, heeft veel respect voor haar. Als het aan hem lag lagen ze al samen maar laat het initiatief over aan haar.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Zotvanpoezen »

Bij Filou en Duvel heb ik op dat knip-en-weg-plaatsje ook nooit een wond gezien. Ook geen zwelling.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door pinguin »

Ik heb bij Simba wel een wondje gezien maar dat was 3 dagen na castratie al dicht en niet meer te zien..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Ik zal morgen wel even navragen wanneer hij gecastreerd is. Al betekend dat niks voor hoe het nu verder gaat. Ben er wel nieuwsgierig van geworden of dat in Spanje of Nederland was.

Vanavond ga ik Benjamin buiten de slaapkamer houden, of althans proberen. Maggy verdient wel een avondje kroelen en rust. Ik hoop dat hij niet te hard gaat jengelen, maar zie wel wat er dan gebeurd.

Ik heb het vermoeden dat Benjamin voorheen een periode buiten heeft gelopen. Hij lijkt in de ren wat verward waarom hij niet verder dan het gaas kan. Binnen miauwt hij af en toe voor de deur, maar niet storend veel of hard en geeft snel op.
Even kijken hoe dat zich ontwikkeld de komende 3 weken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Dat kleedje rijden kan natuurlijk ook nog zijn doordat hij wat kriebel heeft aan de wondjes (hoewel een normale kat er dan aan gaat likken e.d.).

Hier zijn ze in de zomer ook sneller bij de achterdeur dan in de winter. Dus als hij snel opgeeft lijkt het mij ook geen probleem.

Hopelijk kun je zelf ook een nachtje goed slapen :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door castratenkoor »

Dat ziet er veelbelovend uit zoals ze daar dichtbij elkaar liggen. Ook jong-gecastreerde katers kunnen rijgedrag vertonen. In zijn geval zal het puur afreageren zijn lijkt me. Soort van ontstressen. Als hij pas is gecastreerd nadat hij al vruchtbaar was heb je iets meer kans op dat gedrag - maar ach dat lijkt me geen probleem op te leveren toch?

Hier deden vooral Sjaak* en Bram* het. Zijn het beide altijd blijven doen. En gelukkig hadden de "slachtoffers" daar geen probleem mee. Het is alleen te hopen dat Benjamin het niet op Maggy gaat doen, daar wordt ze vast niet blij van. Zolang hij een dekentje neemt - prima.

Hopelijk hadden jullie een goede nacht!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Ik vermoed ook ontstressen, een soort troost. Hij sleepte het kleedje van Maggy vandaan, die vlak daarvoor een wat heftiger blaaspartijtje deed dan ze normaal doet. Hij voelde zich wat geïntimideerd. Was gelukkig snel voorbij!

De nacht was heerlijk, ook voor Benjamin. Iedereen goed uitgerust en op 3 keer een halve minuut miauwen na heb ik niet veel van hem gemerkt.
De woonkamer staat er ook nog bij zoals we hem achter lieten gelukkig!

Maggy vind tussen grommen door ook nog tijd om te ontspannen. Gisteren deed ze zelfs een dappere poging om met hem te spelen.
Ging ze grommend op 30 cm van hem af met haar buik naar hem toe liggen, ik denk dat ze op het punt komt dat ze hem nog eng vind maar ook wel een beetje wil leren kennen.
Hij lag er relaxed als een zak stro bij, knipogend en spinnend. Erg schattig.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik denk wel dat het goed komt met die twee!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Als Maggy al een voorzichtige poging gedaan heeft om te spelen met hem, dan is dat wel zeker. Dat geeft gewoon aan dat ze niet wist wat ze met hem aanmoest en door die onzekerheid maar gaat grommen en blazen.

Moet toch vreselijk leuk zijn om al die stapjes vooruit te kunnen zien van haar :)
Steeds minder grommen, steeds dichterbij. Het ultieme is natuurlijk dat ze straks in een mandje liggen... maar dat weet je maar nooit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie