Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Russian mob
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 okt 2019 14:52

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Russian mob »

Tja, zelf heb ik vorig jaar bewust voor een duo gekozen en de eigenaar van het kitten heeft een andere keuze gemaakt. Daar ga ik verder niet over en die keuze ga ik dan ook niet verantwoorden of verdedigen. Het kitten krijgt nu de gelegenheid om van soortgenoten te leren hoe hij kan spelen zonder flink te bijten of z’n nagels te gebruiken. En hij kan mentaal wat meer rijpen met stabiele katten om hem heen.

Verder heeft de eigenaar niet de illusie dat een weekje ‘bootcamp’ bij andere katten alles oplost en er een luie schootkat terugkomt. Het mag gewoon een druk kitten of een grensverleggende puber zijn, waar tijd en energie in gestoken gaat worden. Voorlopig is er geen datum afgesproken wanneer hij weer naar huis gaat. Het kitten krijgt in ieder geval de tijd om mentaal wat meer te groeien. Wel jammer dat er weer kritisch gereageerd moet worden als een eigenaar een ander soort oplossing in het groeiproces zijn/haar solo kitten organiseert in plaats van het standaard 2e kitten.
Plaats reactie