Nieuw kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gdwendyml
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2019 19:03

Nieuw kitten

Bericht door Gdwendyml »

Hallo Allemaal,

Ik heb een mooie dame van 7 jaar oud(Emma) die na het weglopen van een kater waar ze goed mee op kon schieten al jaren alleen bij mij woont. Een week of 3 geleden heb ik een nieuw katje erbij gekregen van een half jaar oud (Puck). Een ontzettend lief, leuk ding die al vrij snel een plekje in mijn hart gewonnen heeft... alleen is Emma er niet zo blij mee. Bij de introductie van Puck heb ik haar een dag alleen in een afgesloten ruimte gelaten en haar later rustig proberen voor te stellen aan Emma. Afgezien van wat gemopper en geblaas ging dit best oké en ik had er vertrouwen in. Ik liet Puck uiteindelijk gewoon los in huis om ze zo aan elkaar te laten wennen. Dit ging ook best oké en ze vermeden elkaar vooral. Emma joeg Puck weg als ze in de buurt kwam, maar oké. Da's geen ramp. Dit 'jagen' van Emma werd langzaam steeds erger en nu durft Puck bijna de bank niet meer af. Emma probeert haar in de hoek te drijven om Puck dan een mep te verkopen. Puck blaast en gromt nu als Emma in de buurt komt, maar Emma is degene die aanvalt. Puck heeft een open bak, die ik in een andere ruimte heb staan dan de bak van Emma, maar deze ruimte is voor beide katten toegankelijk. Ik denk dat er daar iets is gebeurt, want de laatste 2 dagen is het nu al 2x voorgekomen dat Puck naast haar kattenbak heeft gepoept.

Beide katten zijn gestresst en mijn vraag is of iemand misschien een tip heeft of raad kan geven om het voor mijn beide dames gemakkelijker te maken elkaar te accepteren.

Alvast ontzettend bedankt voor jullie advies!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuw kitten

Bericht door nellebel »

tja, niet zo gek dat je dame van 7 geen behoefte heeft aan zo'n jonge druktemaker in huis. er staan op deze site verschillende tips. 1 ervan is voor de druktemaker een maatje erbij wantje kat van 7 zit hier ws helemaal niet op te wachten, mogelijk krijgt die dan haar rust terug. ik heb geen tips, maar kijk bij de zoekfunctie
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw kitten

Bericht door Rik »

Gdwendyml schreef: 13 mar 2019 19:36 Een week of 3 geleden heb ik een nieuw katje erbij gekregen van een half jaar oud (Puck).
... want de laatste 2 dagen is het nu al 2x voorgekomen dat Puck naast haar kattenbak heeft gepoept.
Oei, ja, Puck gaat nu natuurlijk wat tegengas geven.

Even iets heel belangrijks. Puck is nu ruim een half jaar oud. Is ze al gecastreerd? Zo niet, dan denk ik dat je dat heel snel moet laten doen want er valt niets aan te doen als er hormonen in het spel zijn. Ik neem aan dat Emma al wel geholpen is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Isidoor
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2019 12:03

Re: Nieuw kitten

Bericht door Isidoor »

Ik denk dat je het beste voor het kleintje een vriendje kan nemen zodat die elkaar leuk vinden en de oudere dame met rust word gelaten. Zorg er ook voor dat ze worden gecastreerd of gesteriliseerd
Plaats reactie