Agressie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
miriam1612
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2018 21:32

Agressie

Bericht door miriam1612 »

hallo allemaal
ik ben nieuw hier. ik wil me even voorstellen.mijn naam is miriam
gelukkig getrouwd. kinderen het huis uit.
en heb 4 katten.
nou heb ik een vraag, mijn jongste kat flow, valt af en toe mijn oudste kat smokey zonder rede aan. tot een echte hevige strijd .
zoals gisteren ligt flow bij mij op de bank. smokey springt van de tafel en flow vliegt van de bank regelrecht naar smokey toe.
zo is het al paar keer gebeurd. maar was naar paar uur ook wel weer goed gekomen,.en weken gaat het goed. maar gisteren bleef flow zo agressief. ik heb ze nu maar boven gezet appart. maar wat zou er met haar aan de hand zijn
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Agressie

Bericht door Rik »

Dat is heel moeilijk te zeggen. Het kan ook aan smokey liggen. Het kan zijn dat flow onzeker is, en daardoor uitvalt naar smokey maar het kan bijvoorbeeld ook de houding of onzekerheid (of zwakteuiting) van smokey zijn waardoor flow haar kans ziet.

Het is dan ook de vraag of het apart zetten van flow het gewenste effect zal geven.

Er kan ook bij één van de twee iets medisch speelt (waardoor zwakte geuit wordt).

Er zal altijd wel een reden zijn maar het kan soms moeilijk voor ons mensen zijn die reden ook te zien en te herkennen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
miriam1612
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2018 21:32

Re: Agressie

Bericht door miriam1612 »

dank je wel. voor je reactie rik. ik ga morgen eerst naar de dierenarts om alles uit te sluiten.
Plaats reactie