Kitten maakt kennis met buurpoes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gilberts mom
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:34

Kitten maakt kennis met buurpoes

Bericht door Gilberts mom »

Hoi,
de katten opvoeding is allemaal nogal nieuw voor mij dus wou ik graag jullie advies over het volgende.
Gilbert maakt sinds kort wandelingen in de tuin. Eerst wandelde ik mee, dan bleef ik buiten zitten veilig in de buurt, nu zit ik binnen voor het open schuifraam zodat hij me nog kan zien als hij wil. Want hij schrikt nogal snel en spurt dan snel binnen. Ik laat hem begaan en blijf lekker zitten wachten tot hij weer naar buiten trekt. Nu heeft hij al eens 's avonds vanachter het glas gebromt? (blazen kan hij precies nog niet) naar de poes van de buren die op ons terras zat. Gilbert leek van streek (hoge rug, dikke staart, dat gebrom) dus heb ik poes weggejaagd. Vandaag overdag was Gilbert aan zijn wandeling bezig toen buurpoes ook net in de tuin kwam. Maar poes leek echt aardig, knipoogjes en algemeen heel rustig. Ze wou als het ware kennismaken met Gilbert. Maar die jongen voelde zich wsl bedreigd omdat poes 4x groter is. en daar was de hoge rug weer met alles erop en eraan. Ik had het mss niet mogen doen, maar heb hem binnengehaald en ben met hem naar boven gegaan. Wat is nu het beste wat je kan doen? Laten begaan en hopen dat hij geen gekke dingen doet uit angst? Ik wou dat ik even kalm kon blijven als buurpoes. Ik word nerveus als ik Gilbert zo zie.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten maakt kennis met buurpoes

Bericht door pinguin »

Tuin afzetten zodat buur poes niet meer langs kan komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten maakt kennis met buurpoes

Bericht door Zotvanpoezen »

Hem snel weghalen leek mij ook geen goed idee. Zo bevestig je zijn vermoeden dat er gevaar is en dat hij terecht bang was. In die situatie had je je beter voorzichtig tussen beide katten geplaatst. De buurpoes zou waarschijnlijk weggegaan zijn, en jouw katje zal geen bevestiging van jou gekregen hebben dat hij bang moet zijn. Anders zal hij een bang katje worden dat niet zonder bodyguard naar buiten kan. Als je geen indringers meer wil, is het inderdaad beter om je tuin af te zetten.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Kitten maakt kennis met buurpoes

Bericht door Emmajoja »

Of niet meer naar buiten of de tuin afzetten. Veiliger voor iedereen. Ik ben sowieso niet voor katten naar buiten doen tenzij ze niet uit de tuin kunnen. Levensgevaarlijk

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Gilberts mom
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:34

Re: Kitten maakt kennis met buurpoes

Bericht door Gilberts mom »

Er zal wsl wel een manier zijn om op straat te geraken. Maar het zijn allemaal rijhuizen en ik heb zelf nog geen opening ontdekt in ons blok. Langs de straatkant durf ik hem sowieso niet buiten laten. Ik wil hem wel graag buitenlaten omdat hij er zelf om miauwt en hij wordt er een pak rustiger van. Tuin afzetten is nog niet zo simpel lijkt me. Katten kunnen toch best hoog springen/klimmen en de kleinste kier is al gng.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten maakt kennis met buurpoes

Bericht door castratenkoor »

Zolang hij nog niet gecastreerd is zou ik hem zeker nog niet buiten laten.

Voor een kat heel simpel om om het huizenblok heen te lopen en zo op straat bij de auto's te komen.
Er zijn vele mogelijkheden om je kat veilig in eigen tuin te houden. Zelf heb ik een buitenren van 10 meter.
Ik weet altijd waar mijn katten zijn en de buren hebben er geen last van.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Kitten maakt kennis met buurpoes

Bericht door Emmajoja »

Gilberts mom schreef:Er zal wsl wel een manier zijn om op straat te geraken. Maar het zijn allemaal rijhuizen en ik heb zelf nog geen opening ontdekt in ons blok. Langs de straatkant durf ik hem sowieso niet buiten laten. Ik wil hem wel graag buitenlaten omdat hij er zelf om miauwt en hij wordt er een pak rustiger van. Tuin afzetten is nog niet zo simpel lijkt me. Katten kunnen toch best hoog springen/klimmen en de kleinste kier is al gng.
In de dichte tuin is okay en niet zo moeilijk, kijk maar online. Maar verder raad ik je 100% af om ze naar buiten te laten.
Ze kunnen vergiftigt worden of aangereden. Door een groter dier gepakt worden zelfs. Bv een hond. Nee doe maar niet aub. Dat is helemaal niet goed voor t beesie. Gewoon binnen houden.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Plaats reactie