Kat veel stress door kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
1Sofie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2018 21:13

Kat veel stress door kitten

Bericht door 1Sofie »

Hoi allemaal,

Sinds 2,5 maand heb ik er een kitten(poes) bij van nu 5 maanden. Ik heb me naar mijn idee goed ingelezen, en ze op een juiste manier geïntroduceerd. En mijn ene kat(poes, 6 jaar) accepteert het wel al vind ze het niet erg leuk. maar mijn andere kat(kater, bijna 4) heeft het er erg moeilijk mee. De eerste tijd zag ik hem nog nauwelijks, nu is dit wel meer geworden.
Ik ben naar de dierenarts geweest aangezien hij enorme kale plekken heeft, wat dus door de stress komt. Hij likt zich zelfs tot bloedens toe. Ik heb de tips van de dierenarts opgevolgd: feliway, meer kattenbakken en bakjes voer, maar ik betwijfel of dit gaat werken. Sinds een paar dagen wil hij namelijk ook niet echt meer eten.
In de zomer heb ik 4 weken honden opgevangen, en ik denk dat dit er ook mee te maken heeft. Wel is hij zich zo gaan likken toen zij al weg waren. Volgens de dierenarts komt het met name door de kitten, omdat katten onderling vooral stress geven.
Ik voel me er vrij rot door, ik vind het naar om mijn ene kat zo ongelukkig te zien en ik weet niet waar ik goed aan doe. Ik heb er over nagedacht om de kitten te herplaatsen, maar dit voelt ook niet goed.
Hopelijk hebben jullie tips en adviezen hoe ik dit moet aanpakken.

Groetjes,
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat veel stress door kitten

Bericht door pinguin »

Katten gedragsdeskundige in schakelen? Zou te lezen heb je al veel gedaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334