Simba en Nala zijn thuis

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Msapoes18
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2018 23:11

Simba en Nala zijn thuis

Bericht door Msapoes18 »

Beste Forum.


Ik heb 2 kittens Simba (kat 13 weken) en Nala (poes 9 weken) aangeschaft vanuit de dieren asiel. Allebei lief invidueel.

Nala was bang op het begin trok meer naar zich zelf toe. En zat de heledag onder de kast. En verkende de omgeving niet. Aldus schuw.


Simba was gelijk op avontuur en wild overal snuffelen en klimmen. Kwam bij ons zitten en heel erg sociaal. Dus de tegenovergestelde.


Nu 1 week verder begin Nala meer zindelijk te worden want zij had de eerste dag op het bank geplast. En blaast niet meer als je haar op pakt.

Ik heb hun ook uitelkaar gehaald op de eerste dag. In een ruimte erlangs minimaal op kier gezet zodat ze elkaar geuren leren kennen.

Nu probeer ik ze door de week bij elkaar te zetten maar simba blijft constant achter haar aan jagen. Hij bijt haar ook in der nek constant als hij haar ziet. Nala is bang voor Simba en rent weg en verdedigd door te slaan. En wanneer Nala zich zelf verdedigd valt Simba haar weer aan als reactie.

Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik zit met me handen in het haar.


Heeft iemand advies ?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Simba en Nala zijn thuis

Bericht door pinguin »

Waarom heb je ze in eerste instantie uit elkaar gehaald?

Ik zou toch even door zetten veel samen met ze spelen en proberen veel thuis te zijn zodat ze snel aan elkaar kunnen wennen. Kittens kunnen wel ruw spelen en dat kan er voor mensen eng uit zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Claudia69
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2017 20:14

Re: Simba en Nala zijn thuis

Bericht door Claudia69 »

Gewoon samen zetten, samen eten geven en even afwachten. Kittens vinden wel een balans. En als je nog eens kittens in huis neemt: eerst even samen opsluiten in een kleinere ruimte met bak, of ze na elk slaapje even in de bak zetten. Dan vinden ze meteen de juiste plek. Het zijn net peuters met een kleine blaas die na elk slaapje wel even moeten. Als ze dan nog niet weten waar de bak staat en de bak staat niet meteen in de buurt...
Plaats reactie