Help ? Komt het goed tussen oudere kat en kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Kitten1604
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2018 20:21

Help ? Komt het goed tussen oudere kat en kitten

Bericht door Kitten1604 »

Goedenavond iedereen!

Ik heb thuis een kat van 1 jaar. Zij heet Pluis en is van zichzelf wat terug getrokken. Nu heb ik sinds 1,5 week een kitten erbij genaamd Bryan. Hij is heel erg speels en sociaal. Hij vind iedereen lief. Sinds bryan er is is Pluisje aan het grommen en het blazen. We hebben Bryan eerst in en aparte kamer gezet om ze aan elkaars geur te laten wennen en na 2 dagen hebben wij hem uit de kamer gelaten. Het blazen en grommen is wel wat minder maar Pluisje haalt soms uit naar Bryan als hij gewoon leuk aan het spelen is. Vandaag zag ik ook dat Pluisje Bryan beet in zn buikje en toen heb ik ingegrepen. Bryan is heel enthousiast naar Pluisje toe en loopt soms op haar af om haar te likken maar dan krijgt die weer een knauw en gaat ze blazen....

Komt dit nog goed ?? Ik laat Bryan nu steeds op een aparte kamer als wij weg zijn maar ik merk dat hij dit echt niet leuk vind... maar ik durf hem echt niet los te laten met Pluisje.

Ze hoeven van mij geen beste vriendjes te worden. Als ze maar normaal tegen elkaar doen.

Groetjes!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Help ? Komt het goed tussen oudere kat en kitten

Bericht door pinguin »

De zoekfunctiue gebruikt Hier zijn al een hoop topics over en algemeen advies is geef het de tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Help ? Komt het goed tussen oudere kat en kitten

Bericht door KiwiNL »

Precies. En over het algemeen kun je een kitten ook meteen bij de oudere kat zetten. Ze elke keer van elkaar scheiden vertraagt de kennismaking alleen maar.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Help ? Komt het goed tussen oudere kat en kitten

Bericht door KleinDraakje »

Laatste tijd veel topics hierover daar vind je een hoop tips. Beste advies is gewoon bij elkaar zetten en niet ingrijpen tenzij het tot bloedens toe gaat. En zelf niet teveel stressen ^^
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Kitten1604
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2018 20:21

Re: Help ? Komt het goed tussen oudere kat en kitten

Bericht door Kitten1604 »

Hmm oke... de situatie is nu wel slechter want ze vallen elkaar nu aan.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Help ? Komt het goed tussen oudere kat en kitten

Bericht door KiwiNL »

Heb je misschien een filmpje? Vaak lijkt het namelijk erger dan het is. Zolang er geen bloed vloeit is er nog niet zoveel aan de hand.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Help ? Komt het goed tussen oudere kat en kitten

Bericht door KleinDraakje »

Die van ons vallen elkaar ook aan en dat lijkt altijd heel erg, maar hoeft het niet te zijn. Geen wondjes bij de twee?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Help ? Komt het goed tussen oudere kat en kitten

Bericht door ErikPhilippus »

Heb je de mogelijkheid om tijdelijk een hordeur tussen de twee kamers te plaatsen?
Plaats reactie