Hoe lang duurt het voordat mijn kat (8) gewend is aan mijn nieuwe kitten (12 weken)

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
MariaDV
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2018 07:39

Re: Hoe lang duurt het voordat mijn kat (8) gewend is aan mijn nieuwe kitten (12 weken)

Bericht door MariaDV »

@rik ik kan inderdaad nog wel eens kijken naar een speeltunnel. Heb wel zo'n speeltje waarbij een nepstaart heen en weer gaat maar die vindt ze nog wat eng. Hoop inderdaad dat ik haar speelgedrag zo wat minder kan fixeren op Cookie zodat hij toch wat rust krijgt.

@pinguin, ik las nu meerdere speelsessies per dag in. Meestal alleen met mij of partner of vlak voor ik haar samen laat met Cookie. De kleine lijkt echter onvermoeibaar :D

@Kleindraakje. Ik probeer Cookie wat meer aandacht te geven en te knuffelen en ook mijn partner te stimuleren eerst aandacht aan hem te geven alvorens hij met Pluk speelt. Ik laat Cookie ook meermalen alleen in de tuin waar pluk niet mag komen zodat hij wel momenten voor zichzelf heeft.
MariaDV
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2018 07:39

Re: Hoe lang duurt het voordat mijn kat (8) gewend is aan mijn nieuwe kitten (12 weken)

Bericht door MariaDV »

Erik ik kan inderdaad nog wel eens kijken naar een speeltunnel. Heb wel zo'n speeltje waarbij een nepstaart heen en weer gaat maar die vindt ze nog wat eng. Hoop inderdaad dat ik haar speelgedrag zo wat minder kan fixeren op Cookie zodat hij toch wat rust krijgt.

pinguin, ik las nu meerdere speelsessies per dag in. Meestal alleen met mij of partner of vlak voor ik haar samen laat met Cookie. De kleine lijkt echter onvermoeibaar :D

Kleindraakje. Ik probeer Cookie wat meer aandacht te geven en te knuffelen en ook mijn partner te stimuleren eerst aandacht aan hem te geven alvorens hij met Pluk speelt. Ik laat Cookie ook meermalen alleen in de tuin waar pluk niet mag komen zodat hij wel momenten voor zichzelf heeft.
MariaDV
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2018 07:39

Re: Hoe lang duurt het voordat mijn kat (8) gewend is aan mijn nieuwe kitten (12 weken)

Bericht door MariaDV »

Rik; ik hoop dat ze nog wat gaan spelen. Vooralsnog is Cookie de enige die zich terugtrekt en blijft Pluk om de zoveel minuten komen.

Kleindraakje; een speelrails kan ik nog wel eens aanschaffen. Ze heeft wel redelijk wat speeltjes maar alles is een aantal minuten leuk en dan blijft Cookie toch het leukst. Ook als hij in eerste instantie op een meter van haar afzit. Het gaat dan even goed totdat ze op hem afkomt dan sist hij en loopt wel en laat zich dan even niet meer zien tot ze weer weg is. Ik hoop nu dat hij niet het gevoel heeft verbannen te worden. Ik geef Cookie wel de gelegenheid lekker de tuin in te gaan wat nog echt alleen zijn plek is en de kleine niet mag komen. Wil alleen niet dat hij daarna niet meer naar binnen kmt.

Castratenkoor; Ik knuffel Cookie altijd ook even apart en beloon hem met een snoepje als hij rustig blijft zitten in haar buurt. Ook borstel ik hem vaak eerst even uitvoerig en spray ik wat van die Feliway spray alvorens ze in een ruimte te laten. Ik zal inderdaad zorgen dat Cookie eerst te eten krijgt. Ze krijgen nu maar een maaltijd samen in een ruimte en de rest apart omdat ik niet te veel druk op Cookie wil leggen.
Plaats reactie