Onze jonge kater gooit zich op de rug voor andere kat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
muze
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2018 12:51

Onze jonge kater gooit zich op de rug voor andere kat

Bericht door muze »

We hebben een jonge gekastreerde kater die vrij rond loopt in de tuin. Daar komt hij verschillende andere katten tegen. Bij de ene kater gaat het goed. Ze zitten bij elkaar.en sinds kort komt de andere kater bij ons binnen en eet hij van het eten van onze kat. Wij proberen dat wat tegen te houden. Als eigenaar zou ik ook niet graag hebben dat mijn kat bij andere mensen thuis komt. Maar dat is eigenlijk ook niet echt het probleem dat ik hier wil aan kaarten. Ik hoorde al verschillende keren een kat krijsen en hard miauwen is gisteren zag ik tot mijn verbazing dat het de onze was. Wat gebeurt er. Hij komt een andere kat tegen en dan gooit onze kat zich op zijn rug en krijst heel hard als de andere kat nader komt krijst hij nog harder. De onze schiet dan weg en blijft naar de andere kat kijken tot hij weer weg is. Het is een beetje als of hij heel erg bang is... kan ik daar iets aan doen en is mijn kat onderdanig of juist agresief tegen die andere poes?
Ps terwijl ik dit zit te typen komt onze Fidel fier als een gieter binnen met zijn eerste prooi een merel die hij netjes aan mijn voeten komt leggen!! 🤪 graag eens jullie visie! Dank
Plaats reactie