Zusjes vechten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
NWL1992
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2018 16:56

Zusjes vechten

Bericht door NWL1992 »

Goedenavond forumleden,
Ik zit met mijn handen in het haar! Ik heb twee katjes, gesteriliseerde zusjes van 1 jaar oud (Lily & Saartje).
Altijd vriendinnen geweest, maar sinds vrijdag is daar verandering in gekomen.
Lily is enorm geschrokken vrijdag maar ik dacht; gaat wel over. Toen ik terug kwam van de stad zat ze, onder de poep, onder de bank te grommen en blazen naar haar zus.
Heb het even aangekeken en toen besloten om ze twee dagen te scheiden.
Vandaag was de tweede dag en Lily piepte snel voor mij naar boven wat dus niet het plan was want daar zat Saartje.
Gelijk weer blazen en grommen. Heb een poging gedaan om ze te verzoenen d.m.v. eten en spelen. Saartje wil wel, maar Lily zit in een hoekje te grommen. Saartje gaat er telkens heen om het goed te maken maar krijgt dan grote grommen.
Vanmiddag besloten om het even aan te kijken maar net was het serieus vechten en heb ze dus helaas weer moeten scheiden. Ik ben echt radeloos. Kunnen jullie mij misschien helpen?
Wil sowieso morgenochtend de dierenarts nog eens bellen, vrijdag ook al gedaan en moest het toen even aankijken.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Zusjes vechten

Bericht door Fotokonijn »

Wat is er gebeurd dan op vrijdag?
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zusjes vechten

Bericht door Dinky »

Ik zou in dat geval kiezen voor een langzame herintroductie
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Zusjes vechten

Bericht door Siris »

Waar is zij zo van geschrokken vrijdag? Ik ben bang dat het oversprong gedrag is en denk inderdaad wat Dinky zegt langzame herintroductie de beste manier is. Anders een kattengedragsdeskundige inschakelen.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie