Ruziemakende katten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Tweetybum
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2018 13:45

Ruziemakende katten

Bericht door Tweetybum »

Hallo,

Sinds begin februari hebben wij een kitten Finn in huis genomen. Wij hadden al 2 andere katten, Goofy (8) & Droppie (8). Al onze katten zijn katers en ze zijn allemaal geholpen meteen toen ze 6 maanden werden. Finn is nu 8 maanden oud en bijna 6 weken geleden geholpen. Nou waren het vanaf het begin al niet vriendjes, kan ik snappen z'n vreemde kat in je huis, maar de oudjes tolereerde hem, met af en toe en hiss en een klap tegen hem als hij iets deed wat ze niets moesten.

Finn kwam bij ons met 14 weken, een aantal maanden later is Goofy altijd boos op hem en hisst naar hem als hij langst loopt. Droppie is een ander geval, Finn wilt graag spelen, maar mijn oudjes houden niet van spelen, Finn die springt boven op Droppie en probeert hem in zijn nek te bijten, Droppie vind dit helemaal niets en rent dan weg, wat Finn ziet als een spelletje. Het enige wat we hier aan doen is Finn op de gang zetten en hopen dat die stopt.

Nou is sinds een paar weken Goofy ook gemeen gaan doen naar Droppie, soms ook op hem springen en proberen te bijten. Maar het vervelendse is dat s'nachts Goofy aan het miauwen is en soms denken wij dat we hem horen vechten met Droppie. Droppie en Goofy mogen s'nachts vrij rondlopen, Finn, die slopert, zit snachts op een aparte kamer met een dichte deur.

Nou vroeg ik mij af of iemand tips voor mij had.

We hebben 3 kattenbakken, genoeg krabpalen, de oudjes delen sinds kitten al een waterbak en ze hebben alledrie een apart etensbakje. Toen we Finn haalden hadden we Feliway Friends gehaald, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat dit geholpen heeft, weet niet zeker of ik dat weer moet gaan halen, aangezien wel een hoop geld is al het weer niet werkt.

Droppie en Goofy zijn hier vanaf kitten al, beide afvalbakkatten. Finn is een Maine Coon. Ze mogen allemaal niet naar buiten, allemaal huiskatten.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ruziemakende katten

Bericht door nellebel »

tja 2 oudjes en daar een kleine kleuter bijzetten. daar zitten die niet op te wachten. daarbij ook niet leuk voor die kleuter natuurlijk die wil spelen. hem apart zetten moet je niet doen. je gaat een kleuter die wil spelen niet straffen. optie is een kleuter erbij zetten. finn zoekt een speelmaatje, die wil ravotten en daar zitten je oudjes niet op te wachten. als finn een speelmaatje heeft lijkt mij de kans het grootste dat die samen gaan spelen en je oudjes hun rust terug krijgen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ruziemakende katten

Bericht door Rik »

Welke verwachting heb je? Finn is een kleuter die wil spelen, spelen en nog eens spelen. Goofy en Droppie zijn mannen op leeftijd en zitten dus niet op spelen te wachten (zoals je zelf al zegt). Heb je al eens aan een speelmaatje voor Finn gedacht?

(Ha, Wendy is me voor :))
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Ruziemakende katten

Bericht door Siris »

Wat leuk een Maine Coon, ik heb er zelf 3. En ik heb 2 katers van dezelfde leeftijd en als ik zie hoe die spelen, arme Goofy en Droppie :grin:

Wat al aangegeven is, is een speelmaatje een heel goed idee. Mocht hij weer een van de andere katten bespringen, kan je hem het beste afleiden door een speeltje naar de andere kant van de kamer gooien bv.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie