Acceptatie nieuwe kat (2 volwassen katten)

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Acceptatie nieuwe kat (2 volwassen katten)

Bericht door KiwiNL »

Arm beestje. Als het (wellicht mede door die pil) niet goed gaat wordt ze weer afgedankt, en loopt ze tot overmaat van ramp nog extra risico op allerlei soorten kanker ook. En dan alles om een paar honderd euro te besparen. Dieren kosten nu eenmaal geld, dat weet je toch voordat je eraan begint?
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Acceptatie nieuwe kat (2 volwassen katten)

Bericht door Rik »

Ja, omdat de pil haar gedrag niet zal wijzigen (misschien zelfs wel, maar dan ten nadele) zal de introductie juist moeilijker zijn. Maar het is dan niet alleen haar gezondheid die een risico loopt maar ook dat als ze weer weggedaan wordt dat ze door een volgende baasje toch weer als fokpoes gebruikt kan worden. Nee, dat lijkt me geen goed vooruitzicht.

Hopelijk wordt er toch verstandig gehandeld.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Acceptatie nieuwe kat (2 volwassen katten)

Bericht door castratenkoor »

Rik schreef: 12 jun 2018 21:56 Op 4 juni werd wel gezegd dat ze dan toch maar gecastreerd zou worden. Dus ik denk dat er eerder opgezien wordt tegen de kosten van de castratie en dat het dan misschien niet goed gaat met de eigen kat en dat de poes dan toch weggedaan moet worden terwijl die kosten gemaakt zijn (dus ja, dan eerder aan de kosten denken dan aan de gezondheid van de poes).
""""Het is bovendien een volbloed pers en ze kan nog best een paar nestjes krijgen.""""

Deze zin was de reden van mijn reactie. Dat geeft mij het gevoel dat ze al voorbedachte rade is aangeschaft als broedmachine. Dat krolsheden een enorme aanslag zijn op haar gezondheid wordt simpelweg overheen gestapt.

De pil geven geeft geen enkele verbetering in het contact naar de kater. Ze blijft een echte poes en dat ruikt hij. Bovendien kan de pil haar karakter juist nadelig beïnvloeden, zoals eerder gezegd. Maar bovenal de risico's op kanker. En als er al geen geld beschikbaar is voor castratie, dan zal dat vermoedelijk ook niet uitgegeven worden aan behandeling tegen tumoren.

Ik vind het ook erg dieronvriendelijk van de vorige eigenaar om de poes ongecastreerd te verkopen..........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
tzwartter
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2018 09:40

Re: Acceptatie nieuwe kat (2 volwassen katten)

Bericht door tzwartter »

Nou even voor de duidelijkheid, ik heb de kat niet aangeschaft als broedmachine maar als maatje voor mijn kat. Ik wil geen kittens. Ik wil der gewoon een operatie besparen als dat niet nodig is.
Ik krijg alleen maar gezeik en word afgeschilderd als egoïstisch en dom terwijl ik gewoon advies vraag voor mijn katten. Ik kom hier niet meer.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Acceptatie nieuwe kat (2 volwassen katten)

Bericht door Yo16Ka16No11 »

De vinger wordt door de forumleden op de gevoelige plaats gelegd. I.p.v. beledigd te zijn....zou je ook kunnen nadenken of er misschien waarheid zit in wat hier gezegd wordt. Zelfreflectie en je informeren van kennis.

Jammer, dat je je op je teentjes getrapt voelt. Terwijl iedereen in het belang van je kat denkt (en zich daar zorgen over maakt en daardoor een bepaalde emoties in teksten leggen).
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie