Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door nellebel »

hebben bowie en floyd nog geen eigen tablet of smartphone??
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door KiwiNL »

Dat maakt niet uit, ze willen toch het liefst op het toetsenbord liggen waar ik op aan het typen ben.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door pinguin »

Ik kan het filmpje niet zien.

Hier ligt Simba soms ook even in de houdgreep en word die bij zijn keel gegrepen door Snabbel maar daarna word die gelijk gewassen.




Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door RodeKaterHans »

Ik had eerder moeten dreigen met filmen.. nog een paar schermutselingen en gepiep maar Bertje rent niet meer weg.
Zou ut.....?
Dan wil ik hier ook even melden dat ik hun kattenbakgedrag (alle korrels eruit graven) de eerstvolgende keer op youtube zet :lol:
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door Rik »

Dat is mooi. En als Hans zich dan ook een beetje weet te gedragen. Bertje is er natuurlijk ook pas vanaf zaterdag. Dat is nog niets eens een week.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door RodeKaterHans »

Ik ben ook zeker niet wanhopig! Ik geloof dat Hans het goed bedoeld, en Bertje is gelukkig niet snel onder de indruk. Hij is opgegroeid met twee grote katers van 5 en 6 kilo (daar heb ik een beetje op gelet in mijn zoektocht). Nadat ik zo snel afscheid moest nemen van Hans’ eerste vriendje ben ik gewoon een bangepoeperd. Ik heb nooit eerder katten gehad, wil het graag goed doen maar heb er geen verstand van.
Toen Hans kwam aanwaaien wist ik niks. Nu is de tuin afgezet, struikel je hier binnen over het speelgoed en de kartonnen dozen en heb ik me een vriendje voor Hans ‘op de hals gehaald’ :lol: Dat is wel allemaal mede dankzij dit forum, het is heel fijn om hier je vragen te kunnen stellen/ je verhaal te kunnen doen /mee te lezen (bedankt allemaal :edance: )
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door pinguin »

Wat fijn dat je íets met de tips doet en niet zoals vele re vraag droppen en weer vetrekken.
Als ik dit zo lees komt dat echt wel goed.

Dat uitgraven doet Snabbel nog steeds en die is 7 inmiddels Afbeelding.

En wie weet heb jij straks ook dit tafereel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door RodeKaterHans »

Ik probeer van alle tips te leren en tegelijkertijd bij mezelf te blijven. Dat is soms moeilijk, als je van niks weet ;) maar ik heb wel altijd honden gehad, dus ben niet helemaal onbekend met huisdieren (en wordt dan ook regelmatig uitgelachen door vrienden met katten :) )

Ohhh! Ik hoop dat ik dat nog een keer aantref! Ik weet dat je daar niet van uit kan gaan, ik heb genoeg ruimte mocht het niet zo zijn.. maar daar zou ik ZO blij van worden.

(Ik heb Hans wel al een poging zien doen, ik denk dat ie misschien niet zo goed weet wat hij met zichzelf aan moet... mijn lieve dikkie..)
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door RodeKaterHans »

Het gaat best goed geloof ik. Ik heb een dikke wollen deken over een stoel gehangen zodat. Bertje veilig terug kan spelen. Nog geen incidenten vanochtend. Misschien niet de duidelijkste video maar hier een voorbeeldje van wat ik wel okee vind. Hans laat los en Bertje blijft liggen..
Heb inmiddels de deuren open, Bertje kan nu ook naar boven. De spijlen van de balustrade en de trappen (heb een oud trappenhuis, hij zou van zolder naar de begane grond kunnen vallen) heb ik even afgezet met karton zodat hij er niet tussendoor kan kukelen. Zolang ik geren hoor gaat het goed.......

Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door pinguin »

Dit zou ik ook laten gaan dit is wild spelen maar Hans moet leren nog dat bertje een stukje kleiner is en nog wat dingen moet leren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door castratenkoor »

Rode Hans is best wel ruig en lomp, maar agressie zie ik absoluut niet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door nellebel »

Ha ha moest even lachen toen het rustig was een bertje ineens weer begon en Hans omhoog floepte. Ik snap dat je soms bezorgd bent maar je had je grote rode vriend geen groter plezier kunnen doen dan bertje erbij halen. Wat vind hij het leuk. Hij moet natuurlijk nog even wat leren maar wat een plezier hebben beiden jongens. Die gaan nog een hoop lol hebben samen. Geniet je ook een beetje? Ze zijn zo leuk samen. Kleine race Bert en grote rode Hans

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door RodeKaterHans »

Bedankt allemaal, dat is wel een geruststelling! Voor m’n eigen gemoedsrust gaat Bertje toch voorlopig nog even naar zolder als ik er niet ben. Hans is me toch nog te lomp met hem.
Begin zelf wel een beetje meer te relaxen. Ben verhuisd van de bank naar de logeerkamer op zolder. Die kan ik afsluiten zodat ze niet apart hoeven maar ik me ook geen zorgen hoef te maken over wat er op een andere verdieping/in het trappenhuis gebeurd).

En die kleine momenten, waar ze voor het eerst samen op bed erbij komen liggen en als Hans die kleine toestaat uit z’n bakje mee te eten, dan sta ik met ingehouden adem en een brok in m’n keel te kijken en te genieten hoor (ik ben een muts..)
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door KiwiNL »

Ik zit ook met een grote glimlach te kijken. Hans wil alleen maar leuk samen spelen, hij heeft alleen niet door dat hij een beetje groot en lomp is in vergelijking met Bertje, en dat hij daardoor nogal imponerende kan zijn voor zo'n klein katje. Hij ziet er echt niet agressief of aanvallend uit, dit is echt speelsheid.
En inderdaad, dat sprongetje, té grappig. :)
Laatst gewijzigd door KiwiNL op 04 mei 2018 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door Rik »

:lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie