Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door pinguin »

Het gewicht zal nog even groot blijven. Probeer van het weekend ze 48 uur bij elkaarf te houden kijk wat er gebeurd.
Ik lees nog niks raars.

Hier heeft Simba ook wel eens langer lopen piepen omdat die wat deed wat Snabbel niet wilde.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door RodeKaterHans »

Het ging vanmiddag best goed toen ik thuiskwam.. wel wat schermutselingen, maar Bertje weerde zich wel. Nu vanavond is het mis. Paar keer gekrijs en moeten ingrijpen (das lawaai maken) en net zag ik duidelijk Bert een paar keer van richting veranderen omdat Hans hem blokkeerde. Gelukkig is een kittengeheugen nog kort en is hij het met een paar minuten vergeten.. pfff...
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door pinguin »

Hoe reageert Hans op hey krijgen? Geef je hans de tijd om hier van te leren? En wat versta jij onder gekrijs en alles?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door RodeKaterHans »

Ik neem mijn laatste bericht terug. Net Op het moment dat ik het even niet meer zag zitten en Hans op de gang een time out gegeven heb (hij liet Bert niet eten en niet op de bak), doe ik de deur open en laat hij hem uit z’n bakje eten.. en eten ze daarna samen uit het bakje! Ik heb hier blijkbaar echt geen verstand van :)
Daarna nog een paar wilde achtervolgingen, maar Bertje begin een beetje van zich af te bijten als het hem te veel wordt (blazen, terug tikken en soms grommen). Hans is daar niet heel erg van onder de indruk maar ik ben trots op Bert! Zou ook blazen en krijsen als een man van 300 kilo bovenop me springt ;-)
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door RodeKaterHans »

Hey krijgen? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt 😉.
Ik grijp niet meteen in. Laat de meeste schermutselingen gebeuren.
Met krijsen bedoel ik echt schreeuwen. Dus niet hard piepen, Hans belaagt hem, heeft hem in een houdgreep, bijt in zn nek en trappelt met z’n achterpoten dan piept hij eerst een paar keer (steeds harder) en schreeuwt dan (sorry weet het even niet beter te omschrijven hoop dat het zo duidelijker is). Als Hans dan niet ophoudt maak ik lawaai (klap in m’n handen of laat wat vallen) en dan stopt het meteen. Misschien moet ik dat ook laten gaan, maar eerlijk gezegd durf ik dat domweg niet. Wild spelen is prima, maar Bertje is geen partij voor Hans..
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door KiwiNL »

RodeKaterHans schreef: 02 mei 2018 22:32 Hey krijgen? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt 😉
Het krijsen, neem ik aan. :-P
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door KiwiNL »

Mijn katten zijn even oud en even groot, maar die 'vechten' soms ook echt heftig. Het klinkt af en toe echt zielig als er eentje ligt te piepen als 'ie in z'n nek of poot gebeten wordt. Maar als degene die bijt dat stopt gaat de pieperd net zo vrolijk weer door met vechten. Zolang ze nog gewoon meedoen zal het dus wel meevallen en klinkt het volgens mij erger dan het is. En zolang er geen bloed vloeit en niet altijd dezelfde de klos is grijp ik niet in, laat het ze maar lekker samen uitvechten.
Laatst gewijzigd door KiwiNL op 02 mei 2018 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door RodeKaterHans »

Merci! Mijn pieperd kruipt dan echt wel weg onder de bank. Een paar minuten later is tie het vergeten en piept er weer onderuit. Ik weet inmiddels wel dat Hans het echt niet kwaad bedoeld, hij is gewoon lomp.. en ik misschien overbezorgd..
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door nellebel »

Denk dat pinguïn bedoeld als jij hey roept om het te stoppen. Doe ik namelijk ook. Hans mag best weten dat jij hem stopt en niet een hard geluid. K zeg ook vaker zachtjes doen. Lief doen

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door pinguin »

Ik zou juist bij de introductie fase zo min mogelijk ingrijpen. Zolang er geen plukken haar in het rond vliegen zou ik het laten gaan.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door KiwiNL »

Hier een voorbeeldje van wat ik bedoelde. Het klinkt af en toe echt zielig als Bowie Floyd bij z'n keel of poot pakt, maar eigenlijk is er niet zoveel aan de hand:
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door Rik »

Hihi. Maar je ziet wel dat Bowie Floyd elke keer de ruimte laat om weg te schieten (om er dan ook weer achteraan te jagen). Dit is inderdaad nog geen reden om in te grijpen. Ze laten elkaar heel goed de ruimte. Wanneer Bono echt op Yuna duikt is het zo dat zij er ook echt niet onderuit kan (waarschijnlijk ook de reden dat ze daarom piept en blaast).

Misschien is dat met Bertje ook zo. Filmpje zou dan ook handig zijn ;)

Overigens is Bertje er pas sinds zaterdag. Die Hans is natuurlijk nog steeds reuze enthousiast en hij moet zich weer een beetje leren inhouden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door RodeKaterHans »

Fijn! Een filmpje! Ik vind dit ook heel duidelijk spelen en absoluut niet zielig. De pieperd krijgt iedere keer kans om weg te komen en het is een over en weer van tikkertje. Ik zou hierbij ook niet ingrijpen (er eerder van genieten :) )
Ik bedoel meer wat Rik zegt. Hans heeft Bert echt in een houdgreep (mmmh... is dat met een d of een t?..) Die komt niet meer los en piepen blazen en soms zelfs grommen maakt niet veel indruk. Ik merk wel dat Bertje vanuit veilige locaties zelf ook begint uit te dagen. Hans heeft dan domweg geen plek om er bovenop te springen. Ik zal proberen een filmpje te maken (maar volgens mij lezen ze mee, dus het is nu relatief rustig :) ).

Als ik straks ga werken gaat Bertje toch maar even op zolder..

Bedankt!
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door nellebel »

oh ja, dat wist je nog niet. hier moet je echt oppassen met wat je typet. de katten onderling hier lezen mee en houden elkaar op de hoogte via hun eigen whats app groep. dus altijd als je van plan bent het anders te doen, houden ze op met hun gedrag of ze verzinnen iets anders hihihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Vriendje voor Hans - nu lig IK onder de bank

Bericht door KiwiNL »

Dat is dan toch wel handig. Als je van vervelend gedrag af wil moet je het gewoon hier even melden, dan geven de katten het wel door aan elkaar.

Mag ik dan bij deze even melden dat ik er een beetje gek van word dat ze constant over mijn toetsenbord heen en weer lopen, en daardoor al mailtjes hebben verwijderd en hele stukken tekst hebben getypt? :-P
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Plaats reactie