Is mijn kat wel gelukkig?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
NoortjeSammie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2018 18:21

Is mijn kat wel gelukkig?

Bericht door NoortjeSammie »

Goedenavond allemaal,

Ik loop al een tijdje tegen een dingetje aan en heb toch besloten om het hier eens te delen.
Ik heb 2 poezen van 1 jaar en een half jaar. Allebei zijn het schatten van poezen en ze zijn echt alles voor me.

Het gaat alleen om mijn oudste kat Noortje, ze is opzich een kat die graag opzich zelf is, maar wel het liefst in dezelfde ruimte, sinds een tijdje heb ik voor haar een vriendje erbij gehaald en die 2 zijn nu onafscheidelijk. Ze slapen samen, knuffelen, spelen, echt heel erg lief.
Maar Noortje is ontzettend van gedrag veranderd sinds Sammie er is, ze is wat knorriger geworden, wil minder bij ons zijn en is super afstandelijk. En mijn grootste probleem is dat ik het idee heb dat ze zich verveeld. Ze kan niet naar buiten, maar loopt de hele dag echt te ‘krijsen’ voor de deur. Ook trekt ze vaak met haar rug, een soort rilling en zit ze niet helemaal mooi in haar vacht. Aan de andere kant heeft ze altijd de staart recht omhoog, spint ze en speelt ze wel met de andere.

Ze heeft beschikking tot 4 kamers en mag op alle kasten klimmen, zou het toch kunnen dat ze zich verveelt en daarom zo gedraagt? Ze probeert elke keer te ontsnappen naar buiten en hangt zelfs aan de deurklink, ik vind het zielig en weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ik zou graag jullie meningen horen :)

Groetjes E
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Is mijn kat wel gelukkig?

Bericht door KleinDraakje »

Is Noortje gecastreerd? Wellicht is ze krols, waardoor ze zoveel naar buiten probeert te ontsnappen?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is mijn kat wel gelukkig?

Bericht door nellebel »

dat ze minder aanhankelijk naar jullie is, is niet zo vreemd. ze heeft nu een echt kattenmaatje. at betreft verveling. er staan genoeg tips op het forum om katten afleiding te geven en speeltjes, ook voor binnen. ik denk niet dat ze perse naar buiten wil als ze daar nooit is geweest. katten willen altijd daar zijn waar de deur dicht is. als ik mijn slaapkamerdeur per ongeluk dicht heb zitten ze er allebei voor. maak ik hem open lopen ze gewoon weg.
wat betreft de vacht zou ik je kat wel laten onderzoeken, is het niet iets lichamelijks? maar allereerst inderdaad de vraag of ze wel gecastreerd zijn???
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
NoortjeSammie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2018 18:21

Re: Is mijn kat wel gelukkig?

Bericht door NoortjeSammie »

Noortje wordt vrijdag gecastreerd inderdaad, maar ik weet vrij zeker dat ze op dit moment niet krols is. Ik ben maandag dan ook naar de da geweest voor een controle, maar die kon lichamelijk niks ontdekken waardoor ze misschien ongemak ervaart
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is mijn kat wel gelukkig?

Bericht door Rik »

Aan de ene kant lees ik dat ze zich zou vervelen maar aan de andere kant dat ze onafscheidelijk is van Sammy. Dat ze wat knorriger naar jullie is kan natuurlijk ook andere redenen hebben. Als je ziet dat ze gelukkig is met Sammy en ze ook gewoon met elkaar spelen, dan heeft ze daar in ieder geval erg veel aan.

Als ze niet niet goed in haar vacht zit en een medisch probleem is uitgesloten (wat je denk ik alleen met een grondig onderzoek, inclusief bloed e.d. kan doen) dan kun je ook nog ander voer proberen.

Ondanks dat ze nu niet krols is kan het gedrag dat ze vertoond om naar buiten te willen toch daarvandaan komen. Het kan ook gewoonte zijn geworden als ze al vaker krols is geweest. In ieder geval zal de castratie de hormonen na een paar weken (als ze uit het lichaam zijn) wel wegnemen.

Ik neem aan dat je Sammie ook laat castreren als dat nog niet gedaan is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie