Bezitterigheid

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Bezitterigheid

Bericht door KiwiNL »

Sinds dit weekend wonen onze katten bij ons. Twee broertjes van vier maanden oud. Ze zijn heel lief tegen elkaar: liggen samen te slapen, geven elkaar regelmatig een lik in het voorbijgaan (en wassen elkaar soms uitgebreid), eten uit hetzelfde bakje (ook al staan er meerdere), rennen overal overheen en onderdoor om met elkaar te spelen en komen gezellig naast en op elkaar op schoot liggen. Helemaal prima dus, op één puntje na. Ze hebben een hele bak met speeltjes, waar ze er regelmatig eentje zelf uit pakken en naar ons brengen zodat we ze kunnen gooien. Daar rennen ze dan ook vrolijk samen achteraan. Alleen... als Bowie het speeltje te pakken krijgt begint hij te grommen en soms te blazen omdat Floyd er niet aan mag komen. Floyd blijft dan maar een beetje op een afstandje zitten, hij lijkt niet echt onder de indruk maar doet ook geen pogingen meer om er nog mee te spelen. Hij lijkt het te accepteren. Toch vind ik het zielig, want ik gun het Floyd ook zo dat hij lekker kan spelen. Als we twee speeltjes gooien pakt Bowie er eentje in zijn bek, en gaat dan verder spelen met de andere. Andersom hebben we het ook een keer meegemaakt; toen we een stokje met veer tevoorschijn haalde werden ze allebei helemaal gek, en begon Floyd te grommen toen 'ie' m eenmaal 'gevangen' had. Het lijkt alsof ze willen zeggen: 'afblijven, dit is mijn prooi!'. Herkenbaar?
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Bezitterigheid

Bericht door Rik »

Met spelen herken ik het niet omdat hier Yuna eigenlijk het meest speels is. Bono wacht met zijn moment af om er dan op te springen. Grommen doet Yuna wel als ze met haar eendagskuiken bezig is. Ik denk dat het redelijk normaal gedrag is voor katten.
KiwiNL schreef:Als we twee speeltjes gooien pakt Bowie er eentje in zijn bek, en gaat dan verder spelen met de andere.
Dan gooi je er toch drie Afbeelding Dan blijft er altijd wel eentje over voor Floyd. Of kan Bowie goed jongleren Afbeelding

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Bezitterigheid

Bericht door KiwiNL »

O, als wij het speeltje willen pakken dan is dat trouwens geen enkel probleem, dat laat hij zonder morren toe (het is ook net een hondje, hij apporteert en komt soms wel tien keer achter elkaar een speeltje terugbrengen zodat we het weer kunnen gooien). Hij is dus niet agressief.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Bezitterigheid

Bericht door KiwiNL »

Rik schreef: 13 feb 2018 21:27 Dan gooi je er toch drie Afbeelding Dan blijft er altijd wel eentje over voor Floyd. Of kan Bowie goed jongleren Afbeelding
Dat hebben we natuurlijk ook geprobeerd, maar dan gaat Bowie achter het speeltje aan waar Floyd ook achteraan gaat. Zelfs als hij al met zijn favoriete speeltje bezig was of zelf de andere kant op rende.
Laatst gewijzigd door KiwiNL op 13 feb 2018 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Bezitterigheid

Bericht door pinguin »

Hier heeft Simba dat ook gehad en soms nog wel ik laat het gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Bezitterigheid

Bericht door Rik »

Ja, het blijft natuurlijk even uitzoeken wat het beste werkt. Misschien kun je Bowie achter een speeltje aan laten gaan en tegelijkertijd met Floyd met een speelhengel spelen. Maar het kan zijn dat Bowie zich daar dan ook weer me gaat bemoeien. Waarschijnlijk is Bowie gefocust op alles wat Floyd doet en wil dat dus ook. Hier hoef ik maar met een verenstok Bono proberen te verleiden of Yuna komt aangesprint en duikt erop (waarna Bono in een afwachtstand gaat en toekijkt). Ik zet Yuna heel soms wel eens apart om met Bono te spelen.

Leuk trouwens dat ze apporteren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Bezitterigheid

Bericht door nellebel »

hier ook, gijs wil altijd datgene waar guusje mee speelt. soms laat ik het, soms stuur ik hem ook weg. bijv die geurzakjes kan guusje uren mee spelen/ lees afzeveren. dan wil gijs ook perse. dat mag hij dan niet van mij, hij pakt het niet af maar gaat steeds dichter naar haar toe en zitten staren totdat ze vanzelf weg loopt. dan grijp ik in door haar het zakje terug te geven en ik geef gijs ook een zakje. heb er een heleboel van liggen. met speeltjes probeer ik ze allebei af te leiden, maar helemaal in de hand heb je het toch niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie