Binky en Bandy

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
satlock
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2017 13:32
Locatie: Ridderkerk

Binky en Bandy

Bericht door satlock »

Afbeelding

Die op de voorgrond is Bandy en die achteraan is Binky, Binky hebben we al een jaar of 4 en Bandy is sinds vrijdagavond(14 juli) bij ons ingetrokken. Bandy is +/- 2 jaar en komt uit Roemenie en wil constant kroelen en knorren, Binky is 4 en half en is wat meer op zichzelf, een aai over zijn kop of een lekkere kroel af en toe vind hij wel genoeg, dan gaat ie weer achter het gordijn naar buiten kijken of pitten. Ik hou van Binky en hij staat op de eerste plaats voor mij maar ik vind Bandy ook een schat en wil graag dat het goed gaat tussen die twee dus ik geef ze allebei ongeveer evenveel aandacht, Bandy zit nu nog snachts in de badkamer zodat we normaal kunnen slapen maar dat hoeft hopelijk al snel niet meer.
Ze zijn beide gecastreerd en hebben alle inentingen gehad.

Toen ik Bandy vrijdag binnenbracht in een reisbench was Binky nogal in de war, hij blies wat en snuffelde een beetje en bleef daarna wat rondhangen om Bandy in de gaten te houden op een afstandje. Toen Bandy een beetje begon rond te wandelen ging Binky af en toe aan hem snuffelen en liet Bandy weten dat ie dat niet wou door Binky een zachte tik voor zijn kop te geven. Sinds gisterenavond/vanmorgen zijn ze af en toe aan het vechten, ik neem aan voor dominantie, ze houden elkaar goed in de gaten en soms rent Bandy opeens op Binky af, Binky reageert dan en al snel rollen ze grommend en vechtend over de grond of rennen ze achter elkaar aan.
Beide katten hebben geknipte nagels en ik heb nog geen verwondingen gezien bij ze, ik probeer zo min mogelijk ermee te bemoeien, alleen als het te ruig word naar mijn zin dan maak ik wat herrie zodat ze uit elkaar gaan. Bandy is wel wat groter en ik denk ook wat sterker dan Binky maar Binky laat ook niet zomaar over zich heen lopen, wel eindigt het gevecht vaak met Binky die zich terugtrekt achter de kast of in het raamkozijn dus het lijkt erop dat Bandy de Dominantie heeft ofzo.

Nu heb ik dus na die lange uitleg een aantal vragen.
1. Doe ik het zo goed?
2. Moet ik ergens specifiek op letten?
3. Hoe lang duurt zoiets ongeveer, voordat ze de rangorde accepteren ofzo?
4. Hoe zorg ik dat Binky niet onderdrukt wordt door Bandy?

Alvast heel erg bedankt voor alle advies die jullie kunnen geven.

M.v.g,

Jan van der Hoeven
Plaats reactie