Advies gevraagd

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Sielanya
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2017 18:53

Advies gevraagd

Bericht door Sielanya »

Wij hebben een poes (Ylanya) die we nu 8 maanden hebben. Ze is ongeveer 10 maanden oud en Geen andere katten gewend. Sinds zaterdag hebben we een kater (Siep) uit het asiel gehaald. Die is wel andere katten gewend. Hij is 1 jaar en 8 maanden. Een echte knuffelkater. We hebben een kamertje voor hem en hij was heel snel gewend. We hebben zondag voor het eerst geruild en dat ging eigenlijk best goed. Ze hebben elkaar wel snel gezien. Ylanya was een beetje gestresst, maar ging daarna snuffelend verder en keerde verder niet af tegen ons. Gisteren weer gedaan en ging goed, nog steeds wel gestresst maar daarna hetzelfde. Vandaag Wilde we het weer doen, maar ipv Ylanya op te pakken wilde ik haar zelf naar de kamer laten lopen maar dat ging niet goed. Ondertussen was Siep ontsnapt en vloog zijn kamertje in. Vrij snel waren ze weer rusting gelukkig. Moeten we het zo nog een keer proberen of beter om te wachten tot morgen?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Advies gevraagd

Bericht door Anne »

Ik zou beiden gewoon loslaten. Zolang ze niet met elkaar vechten is er niks aan de hand
Heb je al neigingen tot gevecht gezien? Grommen en blazen hoort er allemaal bij. Het beste is om ze het zelf uit te laten zoeken. Meestal is het na een week een stuk rustiger ;-)
Fijn dat Siep uit het asiel een nieuw mandje heeft
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sielanya
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2017 18:53

Re: Advies gevraagd

Bericht door Sielanya »

Gisteren niet meer aan toegekomen om het nogmaals te doen. Nu is Ylanya in Siep zijn kamertje. Ze blaaste naar mij, dus weet niet of het goed is of we ze nu al bij elkaar laten. Onze huiskamerdeur naar de gang zit een raam in dus waarschijnlijk laten we ze morgen los, maar met de deur dicht zodat ze elkaar wel zien met wat eten erbij.
Lopke

Re: Advies gevraagd

Bericht door Lopke »

Tja, ik ben zelf van de bench introductie, grote bench in de kamer zetten, deel afgeschermd, waar de nieuweling zich kan verstoppen en rustig slapen.
Als dan degene die er al woont weg is, steeds de nieuweling los laten en verkennen.
Met een paar dagen, kan ze dan gewoon los, ze kennen elkaar en weten dat er niks te vrezen valt.

Nu weten ze dat bij jou ook, dus ik zou ze allebei los laten, ze zoeken wel verstopplekjes, als ze dat willen.
Plaats reactie