Jaloers dominant katertje

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Anne »

Anne87 schreef:En als ik geen Noorse Boskat had ging ik mogelijk ook wel voor een asielkat. Of niet. Geen idee. Punt blijft, ben ik minder kattenliefhebber? Hell no. En ik vind het onzin dat da gesuggereerd wordt.
Voel je je soms aangesproken? Een beetje een luxeprobleem vind ik
Tot die tijd zal ik Milo op de hoogte brengen dat hij geen baasjes verdient, omdat hij een raskat is en er katten in het asiel zitten
ben jij hier het slachtoffer? Meen je dat nou?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Anne »

Ik vind het hypocriet om mensen die een raskat willen af te branden maar vervolgens zelf wel alleen voor kittens te gaan........
Kun je dit wat beter toelichten, wat bedoel je precies?
Wat is er mis mee om in mijn geval voor asielkittens te kiezen?
Wat is daar hypocriet, dieronvriendelijk aan?

En even voor de goede orde, ik brand alle mensen af die vermeerderen, mensen die voor een oepsnestkitten gaan terwijl de asiels vol zitten vind ik ook niet zo diervriendelijk
Laatst gewijzigd door Anne op 29 jan 2017 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Anne »

Yo16Ka16No11 schreef:Goed zijn voor je beestje (s) en trouw tot de dood jullie scheidt, dat is hetgeen wat er toe doet. Afkomst / leeftijd totaal van ondergeschikt belang.

Als je het al nodig vindt om een nestje te hebben zorg er dan in iedergeval voor dat je op voorhand voor ieder kitten een thuis hebt. Denk wel serieus na of je het nodig vindt en moreel aan jezelf kan verantwoorden om bij te dragen aan nog meer kattenleven.

Voor de rest zou ik willen zeggen: leef en laat leven!!!
Wat is er zo moreel aan nog meer vermeerderen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik vind dat zelf moreel onjuist, maar ik maak niet de afweging voor een ander. En jij ook niet Anne.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Anne »

Ik weet niet wat ik moet zeggen Yo16, ik vind dat heel moeilijk
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Anne87 »

Anne schreef:Voel je je soms aangesproken? Een beetje een luxeprobleem vind ik
Hahahaha. Oh wauw. Wat ben jij naar. Ja ik voel me aangesproken want ik heb een raskat. Gek hè.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Het is helemaal oké dat je voor jezelf een hele sterke overtuiging hebt Anne. Ik heb daar zelf met enige regelmaat ook een handje van :grin:

Vaak vind je gelijkdenkende, soms ook niet. Hoef je het niet mee eens te zijn of te begrijpen, maar laten we het respecteren. We zijn allemaal net even anders met eigen referentiekader en eigen perspectief. Meestal bedoelen we het allemaal even goed. En helaas een enkele keer niet. ;-)
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Anne »

daar heb je gelijk in Yoka
alleen waar ik het moeilijk mee heb is dat sommige mensen met dubbele maten meten, of ze houden zich zelf voor de gek. Jezelf een dierenliefhebber noemen en als het erop aan komt blijkt dat degenen die dat doen toch net even iets meer van zich zelf te houden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Anne »

Tot die tijd zal ik Milo op de hoogte brengen dat hij geen baasjes verdient, omdat hij een raskat is en er katten in het asiel zitten.
Kennelijk verdienen de katten in het asiel dus ook geen baasje, als het aan jou ligt
Wat ben jij naar
is dat alles wat je nog te melden hebt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door castratenkoor »

Anne schreef:
Jezelf een dierenliefhebber noemen en als het erop aan komt blijkt dat degenen die dat doen toch net even iets meer van zich zelf te houden
Eigenlijk met mezelf afgesproken niet meer te reageren, maar na deze opmerking doe ik het toch. Hiermee wordt gesuggereerd dat je een dierenliefhebber bent als je een kat uit het asiel haalt en dat je teveel van jezelf houdt als je een raskitten haalt.

In mijn optiek ben je een dierenliefhebber als je een dier aanschaft en daar gedurende het hele leven van dat dier op alle fronten goed voor zorgt. Goed eten, goede medische zorg, veel liefde en aandacht, genoeg ruimte en uitdaging. Kijken wat het dier nodig heeft en dat - voor zover mogelijk - ook aanbieden. Je huis cat-proof maken ipv een kat om te willen toveren tot brave teddy-beer.

En dan maakt het niet uit of het om een raskat of een HTK gaat. En of het wel of niet uit een asiel komt. Het is de omgekeerde wereld te stellen dat iedereen die een hond of kat wil aanschaffen, verplicht is er een uit het asiel te halen. De mensen die katten (en honden) vermeerderen (ja zowel van HTK - katten als van raskatten) zijn verantwoordelijk voor de volle asiels, niet de mensen die een dier aan willen schaffen.

Raskatten-fokkers doen net zo hard mee. Kijk eens naar alle herplaats-raskatten, elk ras kent wel een herplaatsgroep. Zo kunnen mensen goedkoop een volwassen raskat aanschaffen. En ja in plaats daarvan hadden ze ook een asielkat kunnen kiezen. Op dat moment is de koper van die herplaatser niet de verantwoordelijke partij - nee dat is de fokker. De koper heeft het recht te kiezen voor een dier wat bij hem/haar past.

Mijn oudste dochter heeft een rashond - een Zweeds Herdertje, gekocht als puppy in zuid Frankrijk. Mijn middelste dochter heeft een geredde hond uit Spanje. Maakt dat mijn middelste dochter een groter dierenliefhebber en mijn oudste dochter een egoïst? Nee natuurlijk niet.

Persoonlijk doe ik het om en om zo ongeveer. Een deel van mijn katten komt uit asiels een ander deel komt dat niet. Ik voel mezelf niet verplicht ALTIJD andermans bagger op te moeten knappen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Anne »

Dinie jij mag het interpreteren zoals jij wilt, mijn opmerking.
Ik blijf er echter bij. Als jij een raskat of rashond wilt stimuleer je daarmee de (brood)fokkers
hoe je het ook bekijkt. Als niemand meer een rasdier zou willen aanschaffen zouden de fokkers doodbloeden inclusief de ellendige broodfok wat heel veel dierenleed veroorzaakt


En wat jij bagger noemt, vind ik juist heel bijzondere dieren. Het is heel speciaal om herplaatsers op te zien bloeien, alsnog te zien genieten van hun leven, na alle ellende die ze vaak hebben meegemaakt
Hun dankbaarheid is iets om te koesteren en dat doe ik
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Anne87 »

En zouden eeuwenoude kattenrassen uitsterven. Laten we dat doen, kattenrassen op de bedreigde diersoorten lijst krijgen. Goed plan!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door castratenkoor »

Anne schreef: Het is heel speciaal om herplaatsers op te zien bloeien, alsnog te zien genieten van hun leven, na alle ellende die ze vaak hebben meegemaakt
Hun dankbaarheid is iets om te koesteren en dat doe ik
En daarom heb ik ook voor de helft opknappertjes. Als ik al het geld wat ik heb uitgegeven aan ramp-gevallen in een huis had gestoken, dan woonde ik nu in een vrijstaande villa ipv in een rijtjes huis.

Dus ik denk te mogen zeggen dat ik mijn portie wel op me heb genomen. Maar dat is eigen keuze en vrije wil. Je kunt simpelweg niemand verplichten zoiets te doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Dinky »

Anne schreef:En wat jij bagger noemt, vind ik juist heel bijzondere dieren. Het is heel speciaal om herplaatsers op te zien bloeien, alsnog te zien genieten van hun leven, na alle ellende die ze vaak hebben meegemaakt
Hun dankbaarheid is iets om te koesteren en dat doe ik
Geloof dat ik iets mis. Je hebt het over herplaatsers op te zien bloeien maar zelf schaf je alleen maar kittens aan zeg je eerder in dit topic. Ik snap je inmiddels echt niet meer. Wat wil je nou zeggen dat wat toevoegt aan waar dit topic om gestart is, namelijk gedragsproblemen van een jonge kater?
Ik snap werkelijk niet wat deze (compleet uit de hand gelopen moddergooi) discussie nog met het startbericht te maken heeft?

Zullen we een ieder in zijn waarde laten? Let's agree to disagree :roll:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Jaloers dominant katertje

Bericht door Anne »

Ach Mirjam
Wat makkelijk voor je om hier weer wat neer te schrijven als het jou uitkomt
Ik wacht nog steeds op jouw reactie waarin ik je om uitleg vraag
Zolang ik dat niet van je heb kan ik je amper nog serieus nemen
Komt een beetje goedkoop van je over ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gesloten