Een beetje moedeloos...

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

Gisteravond ouders op bezoek, Nyssa en Django in één kamer gestopt. Wél met alles erbij (eten, drinken, kattenbak en speeltjes)
Ging regelmatig boven kijken, en ze zaten steeds met z'n twee op bed. Uiteindelijk weer meegenomen naar beneden. Daar gingen ze spelend de kamer door.
Zowat geen geblaas of gegrom, wel af en toe een pets maar dat was anders dan de oorspronkelijke meppen die ze gaf.
En Django gaf ook wel eens een mep en die was ook achter haar aan het aanrennen. Dus dit keer kwam het niet van één kant.

En toen ineens, iets wat Castratenkoor al zei: Django kwam in opstand.

Nyssa gaf hem een pets, hij een pets terug, en hij ineens als dominante kat zijn borst uitsteken, zonder blazen of grommen alleen maar kijken, Nyssa dook als een klein balletje in elkaar met een dikke staart en haar oortjes helemaal tegen haar hoofdje aan.
Dit was zo nieuw, dat Barry en ik met verbazing zaten te kijken!
Hij dreef haar zo onder de tafel met zijn dominantie! Daarna even niet meer naar elkaar omgekeken, maar na een tijdje gingen ze weer achter elkaar aan op een speelse manier.

We proberen met ze te spelen, maar de ene is dan veel te druk met de ander bezig terwijl ze wel allebei willen.

Kom vanmiddag thuis van werk, zit Nyssa in het mandje en Django op de bank, en er voelde geen spanning toen ik binnen kwam. Het is in ieder geval anders dan het al was!

Het zal zeker niet zijn dat nu alles koek en ei is, want net heeft zij weer een pets gegeven en geblazen, maar hij stond zijn mannetje en zij ging uiteindelijk weg.
Ook weer neusje neusje, en toen Django aan haar achterste wilde ruiken vond zij het wel even welletjes.

Ik denk, dat dit goed gaat komen!
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Rik »

Ja... weer een stapje verder in de aftast-fase :grin: Je hebt in ieder geval geen gevechten waar de vlokken vanaf springen en dat is goed.

Zolang Django zijn nieuw-verworven dominantie niet doordrijft en Nyssa ook wel eens de bovenhand laat hebben denk ik ook wel dat het goed komt.

Je zegt dat ze nu ook achter elkaar aangaan op een speelse manier. Zie je daar nu verschil in hoe Nyssa dat in het begin deed en hoe ze het nu met elkaar doen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

Ja dat verschil zie ik wel duidelijk! Sowieso zit er geen gegrom en geblaas meer in bij haar, ja af en toe maar dat hoort, maar niet meer zoveel als voorheen, en ik merk aan Django zijn reactie ook dat het speelser is.
Voorheen bleef Django op de achtergrond zodra zij achter hem aan ging, en was het allemaal van één kant.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik bij Django meer merk dat het spelen is, omdat hij nu ook "tegengas" geeft en zelf achter haar aangaat ipv dat het van één kant komt.

Ik hoop dat het een beetje over en weer gaat, want het zou sneu zijn als Django op plek 2 in de rang zou staan terwijl zij als 2e binnen stapt.
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

Goedemorgen!

Django en Nyssa zijn de hele ochtend al bezig met het spelen met een balletje. Gaat best goed. Geen dominantie over het balletje, geen gegrom of geblaas of gepets. Helemaal blij!

Ik merk echt dat Django de dominantie laat zien. In de afgelopen 3 dagen is het 3x voorgekomen dat hij zijn dominantie liet zien, en zij accepteerde dat.
Het is wel een beetje over en weer, het ligt er net aan wie de overmacht heeft op dat moment.

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

We zijn nu bijna een week verder, en ik merk dat Django haar echt de baas is.
Zodra zij iets doet wat hem niet lekker zit, begint hij dominant te worden.

Het spelen samen gaat nog steeds apart van elkaar, behalve met het balletje. Dan is het met elkaar.
Django wilt wel vaker spelen dan Nyssa, en dan schiet zij in de verdediging.

Net zaten ze in de vensterbank, Nyssa ging zich schoonmaken en Django zag haar staart over de vensterbank hangen. Wilde hij eraan ruiken, en dat mocht, totdat zij merkte dat hij rook, trok zij haar staart terug en wilde Django haar spelende tikjes geven, en schiet zij in de verdediging door te blazen en te grommen.

Er is nog geen bloed gevloeid en ook nog geen plukjes haar in de rondte gegaan, dus dat ze met elkaar in huis kunnen is duidelijk.
Nu alleen nog even afwachten wanneer ze elkaar "echt" gaan "mogen"
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door castratenkoor »

Nou dat klinkt heel positief allemaal. Goeie hoop dat dat goed komt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

Gelukkig! We gaan binnenkort ook met Nyssa oefenen om naar buiten te gaan (met een tuigje, hadden we ook met Django gedaan, werkte perfect)

Ik zal met nieuwe ontwikkelingen weer wat posten!

Ik ben in ieder geval niet meer moedeloos haha!
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Rik »

Fijn dat Django toch ook wel wat tegengas geeft. Als Nyssa dat accepteert dan kunnen ze prima samen leven. Dan is het alleen nog wachten (en hopen) op dat moment dat ze samen in een mandje liggen ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

Ik hoop het wel, maar ik dek mezelf in en ik ga er niet vanuit :lol:

Ze hebben momenten dat ze elkaar niet kunnen luchten of zien (maar dat hebben wij met onze partners ook wel eens) en andere momenten zijn ze dolblij aan het spelen.

Laatst lagen we wel met z'n drie te slapen. Ik lag op mijn zij op de bank na een moeizame werkdag, Django bij mijn hoofd en Nyssa bij mijn buik op de bank.
Heerlijk tevreden!
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

Nou, het eerste grote gevecht is geweest. Op elkaar duiken met gekrijs. Toch maar uit elkaar gehaald ook al zou je het moeten laten gaan.
Later zaten ze met elkaar op de trap, en wat later was Nyssa aan het eten en Django aan het drinken terwijl de voer en drinkbakjes dicht bij elkaar stonden.
Daarna weer even wat dominantie vanaf Django en nu is het weer rustig

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Rik »

Twee stapjes voorwaarts en één stapje terug. Laat je niet uit het veld slaan. Zolang ze daarna gewoon weer rustig bij elkaar kunnen zijn is er nog niets aan de hand. Dit soort akkefietjes kunnen vaker voorkomen. Zolang ze maar niet gaan overheersen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

Vanacht heb ik ze niet gehoord en vanochtend waren ze druk aan het spelen samen dus ik maak me niet druk. Komt wel goed! Tot dit ene ding wat gisteravond had plaatsgevonden viel het al met al nog mee

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

Ze hebben net samen gegeten, naast elkaar. Daarvoor hebben ze wat gespeeld, maar Nyssa was het spelen zat en ging daarna ietwat blazend en proberen te meppen naar Django toe. Nu is het weer rustig!
Probeerde een foto te maken van het samen eten, maar toen ik de foto bijna had liep Nyssa weer weg

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

Django is me er eentje..
Ligt Nyssa lekker te slapen in het mandje van de krabpaal, gaat Django bovenop de krabpaal zitten. Nyssa grommen terwijl Django bleef zitten, die ging op een gegeven moment met zijn voorpootjes op het randje van de mand leunen, waarna Nyssa er genoeg van had en ging uit de mand.
Nu ligt Django erin te slapen! De draak!
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Een beetje moedeloos...

Bericht door Mariskings »

Toch nog een vraagje: zoals ik al aangaf is Django echt een buitenkat en zodra hij binnen is word hij een echt terroristje! En nu wordt hij ook wat vervelender naar Nyssa toe.

Hij toont onwijze dominantie, is naar onze mening daardoor wat gemener (lees: vecht sneller terwijl het met spelen begint, zoekt haar meer op met als instelling laten zien wie de baas is ipv elkaar echt leren kennen)
Nu weet ik dat het de bedoeling is dat ze de rangorde verdelen, maar ik heb het idee dat Django nu meer zoekt naar een zondebok om zijn energie kwijt te kunnen.

Moeten we dit gewoon over ons heen laten komen?
We willen met Nyssa aanstaande week gaan oefenen met naar buiten gaan via een tuigje, en zodra ze zelfstandig naar buiten gaat Django ook pas weer naar buiten laten gaan.
Ik heb enigszins het idee dat als hij eerder weer naar buiten gaat, en hij uitgeput thuis komt, hij wat liever zal doen naar Nyssa. Vriendlief denkt daarentegen dat wij Django binnen moeten houden totdat ze allebei naar buiten gaan.

Nu is Django weer heel lief op het kleed gaan liggen dichtbij de salontafel terwijl zij onder de salontafel ligt...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Plaats reactie