Vechten of spelen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Puk_Pip
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2016 16:03

Vechten of spelen

Bericht door Puk_Pip »

Ik heb 2 katers van 10 maanden oud. Puk (zwart/wit) en Pip (wit/rood). Het zijn geen broertjes maar ze zijn wel samen opgegroeid en altijd dikke maatjes geweest. Afgelopen december heb ik ze laten castreren en ook toen waren er geen problemen.

Nu is het de laatste paar weken dat Pip constant Puk aanvalt, alleen gebeurt het zelden andersom. In eerste instantie leek het mij gewoon spelen, maar vanochtend zag ik dat Puk een wondje op zijn poot en in zijn nek had en er lag bloed op de vloer. Ook gebeurt het dat er plukken haar in het rond vliegen en ze elkaar in de poten, nek en buik bijten. Er wordt nooit gegromd, maar Puk begint soms wel te jammeren. Nu is het wel zo dat ze 's avonds wel gewoon samen in hun mandje liggen, daarom twijfel ik ook of het vechten of stoeien is. Overdag gaat Puk Pip wel een beetje uit de weg.

Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. We hebben vroeger thuis ook twee katers gehad waarbij hetzelfde gebeurde en toen is er eentje weggelopen. Ik wil echt niet dat dit nu weer gebeurt.

Misschien heeft iemand hier een tip voor me?
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Vechten of spelen

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik heb geen tip voor je, maar ik denk dat het een natuurlijke krachtmeting is tussen die 2. De rolverdeling wordt op die leeftijd bepaald.

Je hebt uit het verleden een slechte ervaring, maar geloof niet dat het altijd zo extreem afloopt.

Mijn 2 katers zijn vanaf jongs af aan met elkaar opgegroeid. Met enige regelmaat met elkaar gevochten. Hoort er denk ik bij, zolang het niet uit de hand loopt (geen echte verwondingen) en het momentopnames zijn.

Ps. Hou de nagels kort
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Dorien66

Re: Vechten of spelen

Bericht door Dorien66 »

Ook dit is een oud topic... TS is na die dag ook niet meer online geweest.
Plaats reactie