Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Dorien66

Re: Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

Bericht door Dorien66 »

Je spreekt jezelf tegen...
Sonnet schreef:Om nog even terug te komen op de hond, die wil ik inderdaad niet meer in huis hebben....
Sonnet schreef:Maar mocht de hond weer komen dan onder hele strikte voorwaarden, ook binnen aan de lijn, en ruime waarschuwing vooraf.
Hier is het heel makkelijk: geen honden. Ik heb wel eens iemand zijn hond in de auto terug laten zetten. Ja sorry hoor, maar ongevraagd een dier meenemen vind ik echt niet kunnen. Ik begrijp ook echt niet waarom mensen vinden dat ze hun hond altijd overal mee naartoe kunnen nemen. Ik neem mijn kat en paard ook niet mee.
Het zou mij een flinke ruzie waard zijn... Ook met vriendlief.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

Bericht door Featherr »

Omdat sommige honden nou eenmaal niet alleen thuis kunnen blijven? Die raken in paniek.
Zo een heb ik er ook lopen, dus die gaat ook overal mee naar toe. Kan dat niet en we hebben geen oppas dan ga ik niet mee en blijf ik thuis.
Een kat en een paard zijn wel wat anders hé? Katten kunnen prima alleen (of met z'n 2e-3e-4e) thuis blijven. En een paard staat niet eens bij mensen hun huis negen van de tien keer.

Ik zou toch denken aan iets medisch. Angst gekoppeld aan iets zou nu toch wel over moeten zijn lijkt me aangezien de kat niks terug doet. Of ik heb altijd hele makkelijke katten gehad. Dat kan ook.
Toch zou ik medisch even uitsluiten. En anders eens contact opnemen met een GT en je verhaal doen. Wie weet heeft die nog wel tips.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

Bericht door Anne »

@ feather Hier gaan mijn haren recht van overeind staan. Mijn hond had ook een verlatingsangst maar haar heb ik gerehabiliteerd of hoe noem je dat. Als jij je hond als een klein babietje beschouwt en gaat pamperen krijg je erg nerveuze honden, het zijn namelijk geen mensen en dienen altijd als honden behandelt te worden.

Ik vind het overigens te gek dat je buren zo klagen over dat jij je tuin hebt afgezet. Huisdieren mogen niet voor overlast zorgen dus als jij gaat klagen bij de wijkagent over de poes van jouw buren in jouw tuin heb je het recht aan je kant, kun je ze dat niet door hun neus schuiven ;-)

Ik zou overigens ook geen goed opgevoede honden in mijn huis willen hebben.
Onze honden staan altijd onder appel en anders laat ik ze niet eens los

Voor de onrust zou je feliway kunnen proberen en of anders met valeriaan druppelen
Daar worden de meeste katten wel rustig van
Ik denk dat het een opstapeling is van enge situaties, zoals je zelf al aangeeft, en dat het tijd nodig heeft en rust wil het weer goedkomen
Ik zou het niet erger maken door er tussen te komen ( of te wel met rustige kalme energie)maar ze het zelf een beetje laten uitzoeken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Dorien66

Re: Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

Bericht door Dorien66 »

Featherr schreef:Omdat sommige honden nou eenmaal niet alleen thuis kunnen blijven? Die raken in paniek.
Zo een heb ik er ook lopen, dus die gaat ook overal mee naar toe. Kan dat niet en we hebben geen oppas dan ga ik niet mee en blijf ik thuis.
Een kat en een paard zijn wel wat anders hé? Katten kunnen prima alleen (of met z'n 2e-3e-4e) thuis blijven. En een paard staat niet eens bij mensen hun huis negen van de tien keer.
Ik maak de vergelijking met mijn paard juist om het in het overdrevene te zetten. Juist om mijn punt te maken. Want jij vindt dat raar, zoals ik het dus raar vind dat je je hond altijd overal mee naartoe moet kunnen nemen.
En je schrijft zelf dat als je hond niet mee kan, je voor oppas zorgt of niet gaat. Dus ergens ben je het kennelijk wel een beetje met me eens.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

Bericht door Featherr »

Ik ben het er mee eens dat je je hond niet zomaar meeneemt zonder afspraak ja. Maar ik snap wel waarom mensen hun hond meenemen.

En Anne dat mag jij denken dat ik haar als baby zie. Het tegendeel is waar maar als ik een beschadigde hond krijg pak ik niet alles tegelijk aan. Dus nee ze kan niet alleen thuis blijven en het boeit me niet zoveel of jouw haren daarvan overeind staan of niet ;)

Plus al mn hele leven heb ik een gevoel van pff.. mn hond zit alleen thuis en ik zit hier. En ja ik heb dus ook gewoon een hond die alleen thuis kan zien. Die zie ik dan zeker niet als baby?..

En over nerveuze honden moet je niet gaan lopen mijmeren als je geen idee hebt hoe mijn hond is. Ok? ;)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

Bericht door Sifra »

Sonnet, ik begrijp dat de situatie met die hond lastig is. Je wilt tenslotte geen ruzie met je schoonouders en je vriend. Je schrijft ook dat andere, rustige honden geen probleem zijn.
@ forumleden: Dus stel ik voor om niet verder te discussiëren over het wel of niet meenemen van een hond, maar weer on topic te gaan: hoe komt het weer goed tussen Kobus en zijn vriendje?
Sonnet, hoe is de actuele stand trouwens? Houd je ze nu gescheiden of bij elkaar en gaat het al wat beter?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Dorien66

Re: Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

Bericht door Dorien66 »

Ja, ik ben ook benieuwd hoe het nu is.
Heb helaas nog steeds geen slimme tip voor zo'n situatie.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

Bericht door Anne »

Featherr schreef:Ik ben het er mee eens dat je je hond niet zomaar meeneemt zonder afspraak ja. Maar ik snap wel waarom mensen hun hond meenemen.

En Anne dat mag jij denken dat ik haar als baby zie. Het tegendeel is waar maar als ik een beschadigde hond krijg pak ik niet alles tegelijk aan. Dus nee ze kan niet alleen thuis blijven en het boeit me niet zoveel of jouw haren daarvan overeind staan of niet ;)

Plus al mn hele leven heb ik een gevoel van pff.. mn hond zit alleen thuis en ik zit hier. En ja ik heb dus ook gewoon een hond die alleen thuis kan zien. Die zie ik dan zeker niet als baby?..

En over nerveuze honden moet je niet gaan lopen mijmeren als je geen idee hebt hoe mijn hond is. Ok? ;)
:smile: Ik heb wel een idee over hoe honden in het algemeen horen te zijn en hoe ze het beste tot hun recht komen
Nou doe je net alsof elk hond een eigen karakter heeft, alsof het menselijke trekjes heeft,
daar los je het probleem niet mee op
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

Bericht door Featherr »

:lol: :lol:

Ik ga niet meer op je in. Als jij niet gelooft in karakters bij honden dan is het voor mij al duidelijk dat je geen idee hebt hoe honden zijn.
Of dieren in het algemeen :roll:

@ TS. Hoe gaat het nu met de katten??
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Plotseling heel bang/agressief naar beste maatje

Bericht door Anne »

Dat is geheel aan jou, ik hoef mijn hond in ieder geval nooit mee te nemen omdat zij niet alleen thuis kan zijn :eclap: :smile:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie