HELP - ene kat valt andere aan na bezoek aan DA

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michellecw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2013 22:02

HELP - ene kat valt andere aan na bezoek aan DA

Bericht door michellecw »

Ik ben echt een beetje wanhopig! Ik heb twee katers van allebei twee jaar oud. Ze zijn schelen precies drie maanden en zijn sinds september en november 2013 bij ons. Tussen die twee is het op wat gegrom en geblaas in de eerste week altijd helemaal goed gegaan. Vanochtend lagen ze samen te slapen tot ik Junior, de jongste, oppakte om in het reismandje te stoppen en naar de dierenarts te gaan. Vanaf het moment dat we thuis zijn is het bingo. Pelle, de oudste die dus niet mee naar de DA was is ineens onherkenbaar. Hij gromt continu naar mijn man, Junior en mij, en valt hem de hele tijd aan! Ik herken Pelle echt totaal niet zo en we worden er allebei eerlijk gezegd best wel verdrietig van.. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, of wat we eraan kunnen doen?? Mijn dank is bij voorbaat groot!
Groetjes van Michelle, *Pelle & Junior*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP - ene kat valt andere aan na bezoek aan DA

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
katten herkennen elkaar voor een groot deel aan geur en voor Pelle lijkt het alsof er een vreemde kater zijn huis is binnengekomen. hij voelt zich onzeker en misschien ook wel bedreigd.. feliway in stopcontact kan helpen..
en borstel intensief om en om zodat beide katers weer hetzelfde luchtje hebben.
meestal trekt het na een paar dagen wel weer bij, dan heeft junior alle da-lucht afgewassen en zal wel weer herkenbaar zijn..
sommige personeeltjes hier nemen daarom soms beide dieren mee naar de dierenarts als eentje een behandeling moet, dan 'stinken' ze tenminste allebei..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie