Kitten erbij?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Kitten erbij?

Bericht door Lily-Banjer »

Hallo iedereen,

Ik heb 2 katten in huis, een kitten genaamd Banjer en een poes genaamd Lily. Banjer is nu ongeveer 11-12 weekjes oud, en Lily is een jaar en paar maanden.

In het begin dat Banjer hier kwam was het heel spannend, Lily accepteert namelijk niet veel katten. Mag ze een kat niet, dan is het brommen en blazen geslagen. Daarna verstopt ze zich de hele week onder het bed. We hebben al 2 kittens geprobeerd bij Lily, ze voelde zich namelijk alleen. Dit zonder succes. Toen na de komst van Banjer, sloeg de vonk over. Banjer heeft zelfs een tijdje bij Lily gezoogd, alhoewel er geen melk uit kwam (gesterilliseerd) was het pure genegenheid.

Nu merk ik echter dat Banjer heel veel wil spelen met Lily (logisch!), maar dat Lily hier niet altijd zin in heeft. Ik ben nu heel erg bang dat Banjer de 'kattentaal' niet leert van Lily. Net zat Lily tegen Banjer te blazen. Geen slaan ofzo, maar waarschuwen. Banjer blijft het maar proberen met haar te spelen en donderstenen, maar dit vaak zonder succes. Doe ik er goed aan een kitten erbij te nemen van Banjer's leeftijd? En moet het een poes of kater zijn?

Wel wil ik hierbij vermelden dat ik vrij klein woon. Mijn appartement heeft een grootte van ong. 36 vierkante meter. Ik heb wel heel goed de hoogte in proberen te werken, door middel van een hangmatje aan de muur, een grote krabpaal op een salontafeltje gespijkerd zodat ze nóg hoger kunnen, een stellage kast waar Lily zich terug kan trekken (Banjer kan hier nog niet op springen), een oude tv waar ze op mogen, en sinds kort mogen ze ook op de tafeltjes (onder grote woede van mijn vriend :D )

Doe ik er slim aan om er dus een kitten bij te nemen, zodat Banjer daar lekker mee kan spelen en Lily de rust van haar leven weer terug krijgt?

Groetjes Emma
Trots personeel van:
Lily
Cerna

Re: Kitten erbij?

Bericht door Cerna »

Lijkt me niet verstandig.
Ten eerste woon je echt te klein voor drie katten en Lily vindt het niet leuk dus waarom haar plagen met nog een kat? Banjer blijft niet altijd het dolle kitten en zal na zijn castratie rustiger worden en dan zal Lily dat gelijk ook prettiger vinden.

Verder staat het me bij dat je het financieel niet breed hebt (zelfs geen geld had voor nat voer voor Banjer) en al wat keren naar de dierenarts hebt moeten gaan met een kwakkelende Banjer dus drie katten wordt dan wel een dure grap.

Misschien moet je wat meer investeren in speelgoed voor Banjer (tenzij je dat al hebt)?
Bijvoorbeeld: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... jen/321534
Of: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... jen/185911
Of: http://www.zooplus.nl/feedback/shop/kat ... lei/145875

Veel goedkoper dan een derde kat en wie weet gaat Lily er ook mee spelen en zorgt het voor verbroedering.
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten erbij?

Bericht door Lily-Banjer »

@ Cerna: Bedankt voor je snelle antwoord! Dacht er ook zo over, maar omdat ik vaak heb gelezen dat een kitten erbij een oplossing kan zijn, dacht ik er zo over. Ik zal inderdaad investeren in speeltjes, daar heb je nooit teveel van :)

Financieel zit ik inderdaad niet breed, en een kitten erbij is inderdaad een dure grap. En Banjer zal zijn kitten tijd ontgroeien. :)
Trots personeel van:
Lily
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Kitten erbij?

Bericht door nimfee »

Ik denk dat banjer prima de kattentaal zal leren want Lily is er bij en hij leert wat haar grenzen zijn. Prima toch. En vooral zelf veel spelen met hem. Ik kan uuuuuren blijven spelen met de kat van mijn ouders, geweldig beest.
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten erbij?

Bericht door Lily-Banjer »

@Nimfee: Bedankt voor je reactie! Je stelt me gerust, was echt heel bang dat Banjer het niet zou leren van Lily. En veel spelen zal ik zeker doen, Banjer is onuitputtelijk en Lily vind een speeluurtje vast niet erg :D
Trots personeel van:
Lily
Plaats reactie