Zoog gedrag?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Zoog gedrag?

Bericht door Lily-Banjer »

Hallo iedereen,

Ik heb nu al een tijdje een kitten genaamd Banjer. Het gaat supergoed met hem, hij was eerst ziek maar dat is nu weer helemaal beter. Hij speelt en eet en dolt de hele dag.

Nu kwam mijn vriend laatst naar me toe en zei dat hij wat geks had gezien. We hebben nog een kat genaamd Lily, ongeveer anderhalf jaar oud. Mijn vriend zei dat Banjer bij Lily zat te zogen, echt bij haar buik zegmaar. En Lily liet het nog toe ook. Zo hebben ze een half uur gelegen.

Nu is mijn vraag of dat kwaad kan, en of het normaal is. Banjer is nu 10 weken oud, en we hebben hem sinds 8 weken. Hij leek/lijkt qua uiterlijk op een kitten van 8-9 weken oud, maar de da zei dat dat te maken heeft met een groeiachterstand. Banjer heeft namelijk niet de allerbeste zorg gehad waar hij vandaan kwam.

Voor de rest is het gedrag tussen Lily en Banjer goed, vliegen elkaar achterna met spelen en Lily wast hem ook graag.

Groetjes Emma
Trots personeel van:
Lily
Renatevanderveer

Re: Zoog gedrag?

Bericht door Renatevanderveer »

Nee hoor, het is niets gek.
Juist vanwege de start bij Banjer heeft gehad, is het niet iets waar je gek van op hoeft te kijken.
Lily zal, wanneer ze het écht niet fijn vind, vanzelf aangeven en dan is het voor Banjer snel genoeg duidelijk.
Banjer zoekt moedergevoelens bij Lily en Lily staat dat toe.

Het is een uiting van genegenheid, ik zie er niets kwalijks in.
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Zoog gedrag?

Bericht door Lily-Banjer »

@ Renate: Dankjewel voor je snelle antwoord! Dacht hetzelfde, maar vroeg het toch maar even na :)
Trots personeel van:
Lily
Plaats reactie