Kat mist haar maatje.

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Tamarast91
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2015 23:55

Kat mist haar maatje.

Bericht door Tamarast91 »

Hallo allemaal,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem. Afgelopen zondag nacht is onze lieve James aangereden. We zijn intens verdrietig en missen hem elke dag. Nu was James het broertje van Shiva en ze waren altijd saampjes. We merken aan alles dat Shiva haar maatje mist. Ze is net 1 jaartje oud en erg speels en actief. Ik probeer veel te spelen met der en de eerste 2 dagen was ze zelf ook lief aan het spelen met der muisjes. Ze heeft afscheid kunnen nemen van James, ze heeft hem besnuffeld, zijn koppie gelikt en best een tijdje in de doos bezig geweest met hem. Ik denk dat ze het redelijk beseft maar elke dag zoekt ze hem eventjes. Ze gaat daarna dan erg zielig op haar stoeltje zitten, waar ze normaal gesproken met James op lag te slapen. Ze was de eerste dagen erg aanhankelijk maar ik merk nu dat ze toch wat meer wilt slapen. Dit breekt mijn hart en nu zitten we echt na te denken over een klein katje erbij. Ze is nog erg jong dus het beste lijkt me als het leeftijdsverschil niet te groot wordt. Alleen vraag ik me af wanneer ik hier aan moet beginnen. Ik ben zelf nog erg verdrietig om James, maar ik wil Shiva niet laten wegkwijnen. Ze is altijd erg lief en aanhankelijk naar andere katten, we wonen in een kattenbuurt en ik kom haar ook vaak tegen in de steeg met de buurtkatten. In dat op zicht denk ik dat het wel goed komt, alleen wanneer is het het juiste moment? Ik hoop hier mensen te vinden met soortgelijke ervaringen, uiteindelijk zal ik zelf de keuze moeten maken, ik ken mijn Shiva als geen ander, maar het is fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn!

Afbeelding
Zal je nooit vergeten James, kusje van mij, Alex en Shiva
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat mist haar maatje.

Bericht door Dinky »

Zoals ik het in het andere topic van je al schreef zou ik de site ikzoekbaas.nl in de gaten houden en kijken of dan de vonk overspringt en jij het idee hebt er klaar voor te zijn.
Ook kan je naar asiel toegaan en daar middagje doorbrengen om te kijken of er een klik is met een andere kat ;)

Belangrijkste is namelijk dat niet alleen Shiva een maatje krijgt maar dat maatje ook bij jullie in het hart kruipt ;) Wanneer het juiste moment is, dat is persoonlijk. Hier heeft het twee weken geduurd voor er een nieuwe poes in huis rondliep ondanks het verdriet om onze vorige poes (ook aangereden overigens). Wanneer ik op dat moment die klik niet had gevoeld had het langer geduurd.

Ja, een maatje voor Shiva zou ideaal zijn maar jullie moeten er ook aan toe zijn ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie