Nieuwe kitten bij oudere kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Blackcat
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2014 17:10

Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door Blackcat »

Beste allemaal,

Geruime tijd geleden heb ik jullie advies gevraagd m.b.t. de aanschaf van een kitten. Nog bedankt voor alle reacties! :) We hebben ons poesje Pancake nu 6 maanden in huis en dat gaat fantastisch. Het is echt een dotje, totaal geen solo kitten gedrag o.i.d. Hoewel ze in het begin mensen heel eng vond (ze kwam in het gast gezin liever gewoon niet bij je in de buurt) lag ze binnen 2,5 dag bij me op schoot te slapen. En dat plekje is nog steeds favoriet ;).

Maar omdat het een huiskatje is, de de financiën het nu toe staan (hoera!) en op jullie eerdere advies, willen we een kameraadje voor haar erbij halen. En laat de broer van mijn beste vriendin nou een nestje hebben! :D

We willen de acceptatie zo goed mogelijk laten verlopen, dus heb ik 2 vraagjes. Kunnen we het beste nog een poes kiezen of is het beter om er een katertje bij te nemen? Ik heb gelezen dat het beter is om een kat van het andere geslacht te nemen, maar andere spreken dat weer tegen, omdat het nog om twee kittens gaat. Dan zou het niet heel veel uitmaken.... Wat vinden jullie?

Daarnaast heb ik nog een vraag over de introductie. Tegen de tijd dat de jongere kitten oud genoeg is om het nest mag verlaten zal Pancake 9 maanden zijn. Hoe kunnen we de introductie het beste aanpakken? Kunnen we het beste het stappenplan voor een rustige introductie volgen? Of kunnen we de kitten ook in een reismandje in de kamer zetten en dan kijken wat er gebeurd?

Alvast heel erg bedankt voor al het advies!
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door Jantina »

Ik zou persoonlijk een katertje nemen, maar met een poes zou het ook goed kunnen gaan mede doordat de oudste kat nog niet zo oud is. Maar toch...een katertje zou mijn voorkeur hebben.
Omdat pancake nog jong is zou ik niet een heel stappenplan gaan doen. Gewoon het mandje even in de woonkamer zetten, even latten snuffelen en het deurtje open doen. Dan ze hun eigen gang laten gaan, bemoei je er zo min mogelijk mee.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Blackcat
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2014 17:10

Re: Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door Blackcat »

Beste Jantina,

Dank je wel voor het advies. Ik ga vanavond een katertje uitzoeken. :D Spannend!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door nellebel »

Maar de keuringscommissie hier wil wel foto om me te genieten uhhhhh keuren hoor. Hi Hi leuk.
Zou ik kiezen voor een katertje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Blackcat
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2014 17:10

Re: Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door Blackcat »

:D Het is inderdaad een katertje geworden. We noemen hem Biscuit! Hij is echt zo schattig! Het baasje vertelde dat ze hem nog nooit zo actief had gezien als toen hij op mijn schoot zat. Normaal gesproken slaapt hij, eet hij en slaapt hij nog meer. Maar nu was hij lekker op mijn schoot aan het rond banjeren en overal in aan het bijten om te kijken wat het was en of het eetbaar was hahaha.

Afbeelding

Niet echt een hele goede kwaliteit, maar hij wilde niet stil zitten voor de foto hahha.

Afbeelding

Dit is een eerder genomen foto van Biscuit met zijn zusjes. Het katje in het midden is Biscuit :D.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door Rik »

Aaaawwww, Ja... die wordt door mij wel goedgekeurd :lol:

Hoelang moet je nog wachten?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door nellebel »

Yep goedgekeurd. Mooi ventje. Lekker beertje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Blackcat
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2014 17:10

Re: Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door Blackcat »

:D Thanks! Ik vind hem ook zo snoezig!

Het baasje wil ze het liefst tot de 10de week bij de moeder houden (waar ik overigens helemaal achter sta), maar als de moederkat kitten moe wordt dan moeten ze iets eerder weg. Kan me voorstellen dat die kans er in zit, omdat de moeder kat 1 jaar is, het haar eerste nestje is en het er gelijk 7 (?! :shock: ) waren.

In de tussentijd krijg ik foto updates en kan ik zorgen dat alles hier in huis klaar is voor Biscuit (tweede kattenbak, speeltjes etc.).

Heb overigens wel afgesproken dat als Pancake er echt niet goed op reageert dat ik hem dan mag terug brengen. Ik doe het toch echt omdat ik denk dat het beter is voor haar :). Maar ik denk dat het wel goed komt ;).
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door Jantina »

Wat lief! Goede keuze ook. :-)
Hopelijk kan hij gewoon blijven tot 10 weken en fijn dat je iets hebt af kunnen spreken over terug brengen.
Maar het zal vast los lopen.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie