Ruzie tussen "pleegzusjes" na buiten te zijn geweest

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
SandraRob
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2015 14:23

Ruzie tussen "pleegzusjes" na buiten te zijn geweest

Bericht door SandraRob »

Hallo,
Afgelopen november is een kitten aan komen lopen. Ze was ongeveer 3 maanden oud. Ze voelde zich meteen al thuis bij ons gezin. In januari is er nog een poes komen aanlopen, ze was ruim een jaar oud. Ze heeft ongeveer een half jaar buiten rond gezworven omdat haar baasje haar beu was. De dames zijn na een paar dagen heel goed aan elkaar gewend geraakt. Sliepen samen, eten samen.
Gisteren is voor het eerst de mogelijkheid gegeven dat de "dames" de grote buitenwereld konden verkennen. De verwachting was dat de oudste poes Tipsey de jongste poes Tabby zou voordoen hoe het moest. Maar de realiteit was dat Tabby al snel buiten ging verkennen, terwijl Tipsey nauwelijks over de drempel durft.
Na een uurtje kwam Tabby terug van verkenning en mocht eigenlijk niet meer het huis in van Tipsey. Ze blaast, gromt en wilt aanvallen zodra ze Tabby in de buurt ziet. Uiteraard zijn beide poezen nu gewoon binnen, maar het gedrag blijft onveranderd. Wat kan dit zijn? En wat kan ik hieraan doen om de dames weer "normaal" te kunnen laten doen tegenover elkaar?

Groetjes Sandra
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ruzie tussen "pleegzusjes" na buiten te zijn geweest

Bericht door Cari »

Tabby ruikt anders als ze van buiten komt, misschien is Tipsey daardoor van slag. Weet je of Tipsey nare ervaringen heeft gehad in de maanden dat ze buiten was? Ze zijn wel beiden gecastreerd, neem ik aan?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
SandraRob
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2015 14:23

Re: Ruzie tussen "pleegzusjes" na buiten te zijn geweest

Bericht door SandraRob »

Daar was ik ook al aan het denken. Ik hoop dat ze binnenkort weer gewoon samen in hun mandje slapen. Ze zijn allebei gesteriliseerd. Tipsey is inderdaad op een vervelende manier bij haar vorige baasje eruit gezet. Daarna heeft ze in de herfst en een deel van de winter voor zichzelf moeten zorgen. Er zijn hier in de wijk veel katten, dus gemakkelijk zal het niet zijn geweest. Ben nu bezig met langzaam opnieuw introduceren en veel tender-loving care te geven.

Dank je wel voor je reactie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ruzie tussen "pleegzusjes" na buiten te zijn geweest

Bericht door Cari »

Succes, ik hoop dat het snel weer goedkomt!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie