Hoe lang nog proberen?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
M-rrit
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2015 11:39
Locatie: Zwaag

Hoe lang nog proberen?

Bericht door M-rrit »

Hallo,
Ik heb al eerder een onderwerp geopend over mijn kitten Jild en mijn 1-jarige gecastreerde kater Popo. Er zijn wat vervelende vorderingen gaande. Popo reageert zijn frustratie af op andere katten die buiten rond lopen en is nu al in 1 week met drie verwondingen binnen komen lopen. Dit in tegentelling tot ooit 1x eerder in het driekwart jaar.
Daarnaast speelt Popo nog steeds met Jild alleen kent hij blijkbaar zijn eigen krachten niet waardoor Jild soms een geluidje maakt en Popo niet snapt dat hij Jild moet loslaten. Dit zorgt ervoor dat ik eigenlijk niet ontspannen tv kan kijken of studeren. Sinds twee dagen probeert Popo wel om bij mij op de bank te komen liggen maar als hij Jild ziet bijt hij Jild zonder enige aanleiding, volgens mij niet op een gehele agressieve manier want dan had ik dat wel gemerkt. Althans ga ik vanuit. En daarna gaat hij steeds met zijn haren rechtop met de rug naar mij toe zitten en wil niet meer geaaid worden of iets dergelijks.

Ik heb de dierenarts gebeld en die geeft aan dat Popo waarschijnlijk niet gaat veranderen omdat hij het kwaad er niet van inziet en Popo alleen gesteld is op mij en ook niet echt op andere mensen (overigens wel kinderen). Samen met zn allen spelen is niets voor Popo aangezien hij niet echt een speelse kat is, maar alleen wil knuffelen en buitenspelen. Hoelang vinden jullie dat ik dit nog moet proberen en wat voor mening hebben jullie over bovenstaande?
Mens erger je niet, het kan altijd erger.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Hoe lang nog proberen?

Bericht door Cari »

Het is zo heel lastig te beoordelen. Ik lees niet dat Jild bang is voor Popo en Popo's gedrag is voor Jild dus niet echt een probleem. Hij heeft ook geen wondjes? Dat Popo van slag is, is wel duidelijk, maar zo lang is Jild er ook nog niet. Wat ik wel opmaak uit je verhaal is dat jij zelf heel erg gespannen bent en daar zou wel eens het probleem kunnen liggen. Hoe reageer je als Popo op Jild springt of hem 'bijt'?
Zou je eens wat op film kunnen zetten?

p.s.: Voor gedragsproblemen moet je niet bij een dierenarts zijn. Dat is zijn vak niet en de meesten gaan heel kort door de bocht.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie