Wat is de beste nieuwe plek voor Keesje?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
marieloes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2015 14:32

Wat is de beste nieuwe plek voor Keesje?

Bericht door marieloes »

Keesje is onze poes van 5 jaar. De eerste 2 jaar van haar leven woonde ze met ons in een appartement. Ze kwam alleen op het balkon en was een vredig beestje. Tot we verhuisden naar een huis met tuin - en héél buurtkatten. Ze werd hier heel zenuwachtig van. Wilde graag naar buiten, werd daar aangevallen door de buurtkatten en begon het hele huis te markeren (lees sproeien én plassen) om haar terratorium te verdedigen. Hele dagen rende ze van raam naar raam. Alles werd onder geplast; tassen, jassen, aanrecht, gordijnen...we hebben toen een kattengedragstherapeute uitgenodigd en plan van aanpak gemaakt. Sindsdien zijn alle ramen afgeplakt en komt ze niet meer boven. Ze plast minder vaak, maar nog wel af en toe, en blijft gestrest. Ze wil continue bij mij op schoot en is schuw van visite. Ongeveer een jaar geleden ben ik moeder geworden. Ook van onze zoon wordt ze gestrest. Ze plast plasr nog steeds op het aanrecht, de gordijnen en alles aan stof wat we per ongeluk laten liggen. Elke keer dat er iets nieuws in huis komt - een doos, boodschappentas, de box, nieuw speelgoed, raakt ze gestrest van. Hele dagen zit ze voor de deur naar boven te wachten en miauwen omdat ze naar boven wil. Wij sluiten die deur goed, maar steeds als er visite is glipt ze naar boven en plast op alles dat ze tegen komt. Na 3 jaar vanalles proberen hebben we besloten dat het beter is voor Keesje, en voor ons, als ze een nieuw baasje krijgt. Een plek waar ze rustig oud kan worden, zonder stress. Het doet me veel pijn, want ondanks alles geef ik veel om Keesje. Ik wil dan ook het beste nieuwe baasje voor haar vinden. Een asiel lijkt me voor haar veel te stresvol. Nu heb ik iemand gevonden die in een appartement woont, zonder kinderen en huisdieren. Ze kan daar niet naar buiten. Denken jullie dat dit iets is voor Keesje? Denken jullie dat ik dat nieuwe baasje dit aan kan doen? Lees: zou ze daar ook weer alles onderplassen? Graag jullie adviezen over wat we nu kunnen doen! Dank jullie wel! Groetjes Marieloes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat is de beste nieuwe plek voor Keesje?

Bericht door nellebel »

heb zelf ook zo'n stresskip in huis gehad, die volgens de oude eigenaar alles onder plaste (hoorden wij van het asiel) ze is altijd stresskip gebleven maar nooit meer onzindelijk. mogelijk dat dit wel voor haar kan werken. goede afspraken maken met de nieuwe eigenaar en hem/haar goed voorbereiden. vertrouwen zal langzaam opgebouwd moeten worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is de beste nieuwe plek voor Keesje?

Bericht door castratenkoor »

Het lijkt me absoluut het proberen waard. dat appartement zonder andere dieren en zonder kinderen. Zou men daar het beste in het begin wel meerdere bakken neer kunnen zetten. aangewend gedrag heeft tijd nodig om af te leren. Garanties dat ze daar niet wildplast heb je uitereaard niet.

Ik heb zelf een keer een wildplasser van een vriendin overgenomen, heette toevallig ook Keesje.
Hij en zijn zus waren als kitten in Spanje bij de vuilnis gevonden. Vriendin had er twee in huis genomen. Keesje kon daar niet aarden, kon niet met eigen zus en andere al aanwezige kat overweg en ook niet met de honden. Plaste alles onder, zelfs op tafel in vriendin haar bord.

Echt een schreeuw uit nood zo voelde het. vriendin hing huilend aan de telefoon, of ik kees in huis wilde nemen. Maar ik had al 6 katten en de keuze voelde als niet logisch. man om weten te praten en ik heb hem gehaald. Bij mij heeft hij nooit wildgeplast, hij was dol op ons. Maar niet op de katten. Bleef een probleemloze einzelgänger.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
marieloes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2015 14:32

Re: Wat is de beste nieuwe plek voor Keesje?

Bericht door marieloes »

Dank jullie wel voor de reacties! Ik vind het erg moeilijk om afstand te doen van Keesje, ik ben zo dol op haar! Maar ik moet doen wat ook het beste voor haar is...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wat is de beste nieuwe plek voor Keesje?

Bericht door Cari »

Ik denk dat je Keesje een heel groot plezier doet als enige poes op een appartement. Is het bij een rustig persoon? Iemand die niet meteen met de kat terugkomt als er toch een ongelukje gebeurt?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Wat is de beste nieuwe plek voor Keesje?

Bericht door Catfish »

Ik denk dat het een goed idee is voor Keesje om te verhuizen naar het genoemde thuis.
Garantie voor het wildplassen heb je nooit... Maar in het geval dat het een rustig huishouden betreft kon dat best, na een aanpassingsperiode, erg mee gaan vallen.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat is de beste nieuwe plek voor Keesje?

Bericht door Dinky »

Ik zou de nieuwe eigenaren vast goed inlichten over hoe plasjes te verwijderen mocht het keer mis gaan ;-)

Zou feliway paar dagen voor komst bij de nieuwe eigenaren nog kunnen helpen? Dus de feliway in huis van nieuwe eigenaren? Zelf geen ervaring mee
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie