Spelen of vechten?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Neddelie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2015 15:22

Spelen of vechten?

Bericht door Neddelie »

Hallo iedereen,
Ik heb een heel dringend vraagje.
Ik heb sinds vandaag een nieuwe kitten (kattin) in huis. Ik had al een kater van 7 maanden in huis.
Nu is het zo dat ze op het eerste zicht wel goed overeen komen maar de oudste gaat naar mijn mening nogal ruw om met de kleinste. Hij blaast zich niet op of gromt niet maar ik vindmoeilijk om in te schatten of dit nu vechten is of gewoon een kwestie van kennismaken of spelen? Ik weet echt niet hoe ik hiermee moet omgaan. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen ...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spelen of vechten?

Bericht door Rik »

Kittens geven meestal zelf wel aan als het te ruw is. Ook kunnen ze behoorlijk goed tegen een stootje. Heb je de mogelijkheid om een video te plaatsen. Dan is het wat makkelijker te beoordelen. Het is sowieso een kwestie van spelen alleen kan het zijn dat je kat niet meer weet wat te hard is. Maar zoals gezegd normaal geven ze dat onderling goed aan. Hoe is de kleine eronder?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie