Kat op een studio, is het mogelijk?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
JadeG
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2014 19:57

Kat op een studio, is het mogelijk?

Bericht door JadeG »

Hey iedereen!

Ik ga binnenkort in Antwerpen wonen, in een studio. Ik zou graag gezelschap willen hebben van een kat maar ik wil dat het ook leefbaar is voor hem/haar. Is dit wel een goed idee?

Groetjes

Jade
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat op een studio, is het mogelijk?

Bericht door Catfish »

Ja hoor, zolang je maar genoeg speelmogelijkheden aanbiedt.

Heb je er wel eens over gedacht om er twee te nemen? Als je een kitten neemt is dit wel een advies wat ik (en anderen hier) je mee wil geven. Tik maar eens 'solokitten' in bij de zoekfunctie.
Of neem een volwassen kat die gewend is alleen te zijn.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat op een studio, is het mogelijk?

Bericht door Rik »

Zelfs in een kleine ruimte zijn twee katten beter dan één. Ook denken katten in 3D en gaan dus ook graag de hoogte in. Naast een grote krabpaal tot het plafond kun je ook met planken aan de muur werken en dat ze zo een hoge kast op kunnen. Ruimtegebrek bestaat dus eigenlijk niet als je in 3D denkt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat op een studio, is het mogelijk?

Bericht door Dinky »

Of met 'boekenplanken' een echte catwalk maken bij het plafond. Hoge krabpaal. Wanneer je echt wilt (je zult de ruimte namelijk wel 'kats' in moeten richten) dan is het zeker wel mogelijk ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Kat op een studio, is het mogelijk?

Bericht door Jantina »

Eens met de reacties. Je zult misschien denken; twee? Maar echt, je hebt er zoveel meer aan, om nog maar te zwijgen over hoe fijn zij het vinden.
Ik woon in een appartement, en ben zelf ook in de hoogte gaan werken. Een krabpaal tot het plafond en verschillende plankjes waar veelvuldig gebruik van gemaakt wordt. Het is ook zeer makkelijk te realiseren.
Succes met je keuze!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat op een studio, is het mogelijk?

Bericht door ayla »

Wij de "fout" in ons studentenhuis gemaakt om maar 1 kat te nemen... Die vereenzaamde een beetje en vertoonde voor ons raar gedrag. Nu ik zelf 2 katten heb, snap ik dat gedrag opeens beter... Hij wilde spelen en dat kon niet bij ons. Kleine kamers en 1 lange gang waar hij enkel kon rennen. Niet genoeg uitdaging.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie